bambi

Ny vecka och nya elever
 
God morgon fina bloggläsare! Även om jag fortfarande är lite skärrad efter gårdagen så är det mycket att tänka på idag. För idag börjar nämligen våra ettor och det blir lite mer liv på skolan igen. Det är väldigt tomt på skolan innan eleverna börjar så man längtar nästan lite efter dom.
 
Igår kväll pysslade jag lite med att baka dessa godingar som ni ser på bilden. Tänkte ta med mig och bjuda mina kollegor på dom. Tror ni att dom kommer att gilla dom?
 
Vad händer idag hos er? Hoppas att ni får en fin vecka!
#1 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Det är ju inte världens lättaste att köra boot camp en månad med inget gott och massor med träning när det hela tiden dyker upp godsaker i din blogg :)

#2 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Måste fråga dig som bakar. Min sambo fyller 25 på fredag o jag vill gärna överaska med något gott och enkelt. Vad rekomenderar du? (Är ingen hejare på att baka direkt så enkelt) Svara gärna i bloggen =)

#3 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Nämnen, vad var det som hände igår? Det lär jag läsa mig ikapp om!

Ja, det var ett väldigt bra avslut på en bra vecka :)

KRAM

#4 - Johanna

Åh wow vilka cupcakes! Så otroligt fina och säkert lika goda som de ser ut att vara ;)

#5 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Dig skulle jag gärna vilja jobba tillsammans med ;)

#6 - Longevity - en blogg om hälsa

Kul med nya elever! min äldsta son börjar gymnasiet imorgon, han vill bli konditor.

#7 - ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

gu så gott de där såg ut!
vi bakade dina cupcakes med vitchoklad frosting här hemma för ett par dagar sen å mums så goda dom var =)

#8 - Carro

Hej, jag har läst din blogg ett tag och gillar den mycket, och när det kommer till genus tycker jag att du verkar ha en väldigt sund inställning. Min fråga är, försöker du arbeta in det i ditt jobb som lärare (nu menar jag inte i behandling av eleverna, utan om du "lär ut" genustänk) och hur pass mycket fritt spelrum har du att göra det?

Svar: Jag har haft lite inslag av genus i min Ledarskapskurs och i Psykologikurserna. Kanske lite mer än vad man egentligen ska, men det är inget jag vill ska ta över kursen. Jag försöker ofta hålla tillbaka mina egna åsikter så att elevernas egna kan få utrymme och för att vi ska hålla oss till kursplanen mer. Så alla elever vet nog inte om mina genustankar :)
bambi

#9 - Katarina

De där kommer bli väldigt uppskattade!

#10 - Sofia

Oj vilka fina! Ser ut att komma från ett konditori ju! :)

Oj hos oss händer det massor denna veckan, jag började med att klara uppkörningen i dag och har nu äntligen fått mitt körkort så nu ska här ut och åkas ;)

Kram Sofia

Svar: Men gud, grattis!! :) KRAM
bambi

#11 - Linda

Wow! Smarriga!

#12 - spiderchick

äh fy vad gott det där såg ut!! :-) Kommer nog bli succe!

Tack för påminnelsen om Dallas! Måste försöka hålla mig vaken ;-)

#13 - Emma & Wilma

Jag har också tagit emot nya elever! Alltid spännande!

Kram