bambi

Vad önskar sig en 4-åring?
Nu börjar alla fråga oss vad Zack önskar sig i födelsedagspresent så därför kommer här några tips på vad man kan köpa. Eftersom han ska ha ett pippi- och sjörövarkalas (Pippis pappa var ju sjörövare) så tänkte jag att det kunde passa bra med en del present med Pippi. 
 
Vi har faktiskt bara en endast film med Pippi och det är Pippi på rymmen. Så gärna någon Pippi-film!
 
Lego fungerar alltid och båda barnen leker ganska mycket med lego (mest smålego).
 
Barnen har inte så mycket sängkläder med roliga barntryck, så sängkläder med t.ex. Pippi eller något annat barnmönster tror jag uppskattas. Vi ska nog inhandla en ny säng till Zack denna månad också så då är det extra passande.
 
En Pippi-docka tror jag skulle vara uppskattat, finns även Lilla Gubben och Herr Nilsson som barnen inte har. Dom små "Pippi-figurerna" har barnen redan dock.
 
En te-servis har jag tänkt köpa länge till barnen och det finns faktiskt med Pippi på! Den är jättefin, tycker jag!
 
Sen, spel är nog också väldigt uppskattat. Barnen har bara tre stycken spel: fiskespelet, Var finns katten? och Knasiga djur.
 
Detta är som sagt bara tips och absolut inga måsten. Andra kanske får några tips utifrån detta inlägg också? Sen kan jag säga att barnen har redan jättemycket kläder och böcker (böckerna får inte ens plats i hyllan längre).
 
 
Vad Zack får av oss? Jo, han får Ville Villekulla och Pippis pappas skepp Hoppetossa. Båda är i trä och är jättefina. Barnen har redan några figurer som passar till huset och skeppet så jag tror att dom kommer att tycka att det är jättekul att leka med dessa.
#1 - Anonym

Pussel kanske? Pyssel/Målarböcker och färger? Playdoh? Bondgård med olika djur? :)

Tittar de på andra Astrid Lindgren filmer också eller är det bara Pippi som gäller hemma hos er? Annars är ju Tjorven och Bullerbyn urmysiga!

Svar: Nja, dom har inga andra Astrid Lindgren filmer. Jo, pussel och play doh är alltid populärt. Målarböcker har dom också rätt många.... :)
bambi

#2 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Vi har också köpt pippuhuset till vår blivande fyraåring. Det tillsammans med gubbar till huset. Mina föräldrar köper skeppet!

Svar: Haha, va roligt att Max får samma sak som Zack :) Det kommer nog att bli succé! :)
bambi