bambi

Chokladtryfflar
Chokladtryfflar är så enkla att göra och går att variera i en oändlighet! Det är också en perfekt present att ge bort nu i juletider, speciellt i en snygg burk eller ask. 
 
Jag gjorde iordning en sats chokladtryfflar och hade med mig det som present till Linda som bjöd på adventsfika igår. Den fina glasburken kommer från Jysk.
 
 
200 g choklad (gärna av bra kvalité)
1 dl grädde
1 stor matsked smör
 
1. Koka upp grädden i en kastrull, ta bort kastrullen från värmen.
2. Hacka eller bryt chokladen i mindre bitar och rör ner det i den varma grädden.
3. Ha i smöret och rör om ordentligt. Ställ in i kylen i 1-2 timmar.
4. Ta en sked och forma till små bollar. Rulla bollarna i t.ex. kakao, florsocker, strösocker, krossade polkagrisar, hackade nötter, etc.
 
 
Jag valde att rulla mina i hackade nötter, krossade polkagrisar och kakao.
#1 - Longevity - en blogg om hälsa

Det är så himla fina presenter att ge bort. Perfekt istället för blomma tycker jag :-)

#2 - dianasdrömmar

Mums, måste göra nytt julgodis då killarna (och jag..) har mumsat i oss allt kram Diana

#3 - En pojkmammas vardag - Blivande trebarnsmamma

Lät ju både gott och enkelt!
Ska jag absolut testa här hemma :)
Kram - Elin

#4 - Lina

Åh sååå gott :) Ska försöka mig på chokladtryfflar idag eller imorn, har aldrig gjort det innan :) Hoppas allt är bra m dig å familjen, visst fick du mitt sms? Vi ses väl imorn å på onsd? Håller tummarna i dammsugar tävlingen nu ;) Ha en fin dag, massa kramar

#5 - Matilda

Hur många tryfflar blir det ungefär på en sats ?
Jag tänkte göra en massa och ge bort åt nära och kära :)