bambi

Nu har vi blivit med julgran
 
Vi började lördagen med att gå ut på julgransjakt. Det är första året som vi har en äkta julgran så barnen tyckte det var jättespännande att få välja ut en gran.
 
 
350 kronor kostar en vanlig julgran här i Stockholm och en Kungsgran 650 kronor (en liten gran 150 kr).
 
Sen så har vi spenderat resten av förmiddagen med att klä julgranen. Det blev inget glitter, däremot så blev det färgglada lampor, röda kulor och polkagrisstänger. Här ser ni resultatet:
 
 
#1 - Heléne

Det är mysigt med julgran. Och roligt för barnen!
Här i Halmstad kostar en gran 200kr och det tyckte vi var dyrt ;) Vi kommer att ta vår lilla plastgran och sedan sätta in någon furukvist i vas och dekorera med röda virkade hjärtan. GOD JUL!

#2 - Caroline Andersson - Mamma till Elias

Det är mysigt med riktigt julgran, var sugen på en jag med, men jag tror vi har plast tills Elias blir lite större, i år tror jag nog att han bara kommer gå och äta barr under den ;)

#3 - jenny - mammaliv i nashville

Åh nu blev jag allt lite avundsjuk! Vi kan inte ha gran iår pga miniterrorist som älskar allt som glittrar ;)
Nästa år!

Fin er blev förresten. Jag gillar det traditionella. Pynta med godis är det bästa. Pepparkakor & polkagrisar.
Tjusigt!

#4 - Heléne

Hej!

Här kommer en liten mysig berättelse om en stackars julgran. Perfekt att läsa, direkt på webben! Gubben och granen heter den. :)

#5 - Heléne

Här är länken

http://www.callehernmarck.nu/gubben.htm

#6 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Mysigt med julgran och mycket mer känsla med en riktig, men vi kör plastis, det funkar iaf :-)

#7 - Nina

Härligt, här har vi också en riktig gran för första gången =)

#8 - Longevity - en blogg om hälsa

Tjusigt :-) Här i Göteborg finns från 250 och uppåt

#9 - Barnprylsbloggen - tävling pågår

Här i Nora där jag är just nu kostar en gran 150:- varav 30:- går direkt till Barncancerfonden. Som jag önskar att jag kunde köpa en här och frakta hem bara för att.

#10 - Aggie

Vi köpte en kungsgran på Plantagen här i Stockholm 399:- för en som va 180-210 cm eller 599:- för en som var ännu större. Vanlig gran tror jag kostade runt 200:-. sen får man ju 100:- rabatt att handla för i januari också på köpet :-)

Några gånger har vi köpt grann av ett ishockey lag också, roligt att stödja ungdomar samtidigt som man får fint till jul :-)

Kramar!

#11 - dianasdrömmar

Mysigt vi ska på granjakt idag...:) kram Diana