bambi

Skor som inte håller måttet
 
Nej, fy va less jag blir! Mina relativt nya (bara haft dom i ett par månader) skor från Tretorn läcker. Dessa ska vara som fodrade gummistövlar, som jag tänkte skulle vara perfekt när det inte är alltför kallt... men nej, dom håller inte fötterna torra! Ska man reklamera dom? men hur ska jag "bevisa" att dom läcker? 
 
Nu får jag använda mina Uggs istället, dom håller fötterna torra och varma i allafall men nästan för varma istället..
#1 - dianasdrömmar

Reklamera dom såklart, ha en fin lördag vännen kram Diana

#2 - michaela - med syskon i magen ♥

men gud var irriterande! inte okej! :( jag har gummistövlar från dom och dom är bra men det betyder ju inte att alla är det...

#3 - Malin

Vad tråkigt att höra!
Har precis likadana fast röda. Dom är toppen när det inte är för kallt!
Tycker absolut att du ska reklamera dom!

#4 - Lina

Klart du ska reklamera!!!! :) ha en mysig dag!!! Kramar

#5 - Julia Strandgren Bäckman

Jag säljer skor (inte från Tretorn, men ändå) och det brukar sällan handla om att man måste bevisa. De flesta företag vill att man pratar med kundtjänst och sedan skickar in dem. De testar (bevisar) att de läcker och så skickar de nya. (Många företag orkar inte testa utan skickar bara nya). Jag vet ju inte hur tretorn gör men jag jobbar med ett antal stora märken och alla är "bussiga" med reklamationer. Jag jobbar ju på en butik iof men min erfarenhet är att de inte orkar vara kinkiga utan vill att kunden ska vara nöjd...
Du ska helt klart prova reklamera!
Men det är ju bökigt och mycket jobb för dig förstås.
Hoppas att det löser sig! Kram på dig!

#6 - Ulle

Reklamera. Mitt tips är att göra det fort, för sedan rinner det ut i sanden, iaf för mig. ;) Har ett helt vinterställ från FIX, Lindex sedan 2010 och ett från 2011 som båda gick sönder i dragkedjorna men jag glömde att reklamera i tid... :S Och köper aldrig deras ytterkläder igen...

#7 - Susanne

Jag tycker att du ska reklamera.
Kramen

#8 - Longevity - en blogg om hälsa

Jag skulle nog reklamerat men åller med om att det är bökigt

#9 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag skulle ha reklamerat. Det är inte det minsta bökigt eller krångligt och du behöver inte komma dit med bevis om att de läcker. Jag har reklamerat flera saker i olika butiker och olika områden, allt ifrån kläder och skor till teknikprylar och har aldrig nånsin haft krångel eller problem.

#10 - Rita

Du ska absolut reklamera! Jag jobbar extra i en butik som säljer både kläder och skor och det är väldigt sällan en reklamation inte går igenom. Det där är ju ett uppenbart fel som du inte behöver bevisa själv, bara skriva/säga till om!

#11 - Maddie

Självklart ska du reklamera dem! Jag går alltid tillbaka med skor som inte håller måtter eller gått sönder, oavsett vilken butik eller till vilket pris jag köpt. Har gått tillbaka med skor som barnen använt under en vintersäsong men som sen gick sönder i dragkedjan, inga problem, fick pengarna tillbaka. Skorna ska ju inte läcka så det är inget du behöver bevisa, det lär de ju upptäcka att skorna läcker. Borde inte bli några problem. Borde få ett par nya eller pengarna tillbaka.

#12 - Katarina

Om man reklamerar inom 6 månader av inköp så är det alltid ett ursprungsfel om inte säljaren kan bevisa motsatsen. Säljaren måste där,med laga, byta ut eller lämna tillbaka pengarna. (Säljaren väljer vilket)

#13 - Anonym

Satsa på timberland istället!

Svar: Jag är ganska nöjd med mina Uggs annars...
bambi

#14 - Lina

Jag jobbar i skobutik som bl a säljer UGG-kängorna. De är ju verkligen Rolls Royce vad gäller värme med deras tjocka foder. Men ett tips: Innersulan är löstagbar så om de blir för varma i vårt "inte-SÅ-kalla-Stockholm" så ta ut innersulan och lägg i en vanlig skinn så länge :)