bambi

Snart åker den ut!
 
Idag har vi haft granen i två veckor och jag vet inte om den kommer att bli så mycket äldre än så faktiskt. Vissa grenar är helt bara. Så fort man nuddar granen så ramlar det av en hög med barr. Jag är ju tacksam för min mini-dammsugare för jag vet inte hur jag skulle ha klarat mig annars.
 
 
Hur ser det ut på granfronten för er? Jag tänkte att den kanske får vara kvar över nyår i allafall... men sen åker den ut!
#1 - Marie

Ojdå. Men tänk på att granarna huggs tidigt i december, om inte tidigare... Köp kungsgran så blir det mycket bättre.

#2 - Michaela-med syskon i magen

Samma här! Efter nyår är det adjös med granen!

#3 - Veronica Ekblad

Ojdå... vad tråkigt!
Vi har plastgran i år så vi har inte det problemet. Vår gran får vara kvar någon vecka till tror jag. Men om jag hade haft en gran som barrar så, d hade den åkt ut direkt!! Jag hatar att trampa på de små barren...

Svar: Ja, det är inte så trevligt att trampa på och så sprids det ut i hela lägenheten :/
bambi

#4 - Anonym

Tjugonde Knut brukar vi kasta ut granen, jag gillar traditioner :-)

#5 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Haha ja den hade åkt här med. Men efter nyår är jag alltid trött på julen och då åker allt bort igen =)

#6 - Aggie

Har en kungsgran sedan 2:a advent och den är super fin än! Bara knappt alls och då har vi katt som gömmer sig under den och en 1 åring som snor kulor dåd och då, sist men inte minst en 3 åring som rättar till pyntet efter de andra två ;-)

Köp kungsgran det är värt pengarna!!!

Kram!

Svar: Får nog bli det nästa år!
bambi

#7 - Hanna

Vi klädde granen den 23:dje och slängde ut den igår! Brukar inte vara så snabba MEN jag vet inte huur många gånger den ramlat? På julaftons morgonen drog dottern (10mån) ner den första gången. Både hon och storebror hamnade under och som tur var gick det bra. På juldagen var det min tur att fastna med tån i ljussladden och granen åkte ner på golvet igen! Vi åkte sedan bort några dagar och när vi kom hem låg granen ner! Sambon lyfte upp den och spände "foten" tyvärr hjälpte det inte och på natten vaknade jag av att den ramlade igen!! På morgonen vände min sambo granen så att den lutade mot fönstret (jättetrevligt) och vi tröttnade och slängde därmed ut granen!

Svar: Haha, oj! Ja, då förstår jag att ni slängde ut den så snabbt! :)
bambi

#8 - Tess

Första "vanliga" dagen efter nyår så åker vår. Den barrar bara ett litet vinddrag rör vid den nu :-S Ska bli skönt att få tillbaka lite utrymme också.

#9 - Longevity - en blogg om hälsa

Vi har plastgran men jag tröttnar innan nyår ändå. Den får stå till nyårsdagen dock

#10 - En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Här åkte granen ut på annandan. Jag hade totalt glömt bort det där med vatten så barr fanns det överallt här med ... :)

#11 - Frida

Jag brukar plocka undan allt juligt direkt efter nyår! Då är jag trött på det :)

#12 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Oj! Vår gran har inte barrat alls, och den har stått inne sedan 22 dec. Men jag kastar nog ut den snart i alla fall, efter nyår är det s-l-u-t på jul för min del. :)

#13 - EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Vi köpte en kungsgran men jag tycker den blev ful redan efter ett par dagar, vi hade samma problem förra året men då tvärdog den verkligen. värdelöst. Fast den barrar inte lika mycket som er gran... vi kommer kasta ut den på nyårsdagen.

#14 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Oj vad mycket barr. Jag har plastgran just för att slippa det där. Men efter jul tröttnar jag ändå rätt snart ;-)

#15 - Millan

Tjugondedag knut. Den har inte ens börjat barra än, eftersom vi tog in den dagen före julafton.

#16 - dianasdrömmar

Barrigt värre här...1/1 åker både den och julpyntet ut stor kram Diana