bambi

Vinn monsterull till ditt monster!
God morgon december! Idag kör många igång med julkalendrar i sina bloggar. Jag har inte tänkt ha julkalender i år men det kommer däremot en hel del tävlingar, ungefär varannan dag, och riktigt fina tävlingar måste jag säga!
 
Så, vi kör igång med en tävling sponsrad av Vossatassar där vinnaren vinner ett fint ull-underställ i storlek 100 eller 110.
 
 

För att vinna behöver du svara på en kort fråga samt skriva en motivering till varför just du ska vinna:

Tävlingsfråga: Vossatassar finns att köpa bland annat på www.ellos.se

I hur många färger finns den långärmade tröjan i monsterull på Ellos?

Motivering, varför ska just du och dina/ditt monster vinna?

 

Tävlingen avslutas den 2 december!

#1 - liselotte

Svaret är 3 färger. Vill gärna vinna detta praktiska och fina underställ till mitt barnbarn. Han skulle älska detta fina underställ och det skulle vara väldigt skönt att ha på sig de långa dagarna de är ute på förskolan.

#2 - Malin

Tröjan finns i tre färger på ellos.se

Jag har en treåring med en utvecklingsförsening som väldigt lätt blir kall ute. Men jag vill att vi ska kunna leka ute även i vinter. Med Vossatassars underställ skulle han bli varm.

Och måste också bara säga att jag blev så glad av att se en kille med down syndrom som modell på ellos för Vossatassar.

#3 - jessamy

Den finns i tre färger :)
Skulle vilja vinna den i storlerk 110 till min dotter så att hon har någonting fint och coolt att ha på kroppen när vi ska upp till sälen.

#4 - Mamma till Eddie & Wilton

Den finns i 3 färger .. Jag skulle vilja vinna detta då det är perfekt till min son och ha på dagis då dom är ute mycket och nu har kylan kommit ...

#5 - Lii

Svar: 3 färger

Det skulle vara en perfekt julklapp till min monsterälskande kille
Skulle värma gott i kylan.

Hoppas på tur.

#6 - Fröken M

Klart jag vill vara med !

Svaret är TRE och vinner jag står strl 110 på önskelistan !

Här kom kylan med besked och efter 2 v i thailand kom det lite som en chock ! Vinteroverall är visserligen inhandlad, men underställ hade vi tydligen glömt så nu håller vi tummar och tår för att tomten kommer tidigt i år ! :)

#7 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Finns i fyra färger.
Hade gärna vunnit till Ebba, perfekt att ha i pulkabacken ju! Och hon är sådan som alltid fryser hur mycket man än paltar på henne, med detta underställ kanske hon hade hållit värmen.

#8 - Pernilla

1. Finns i 3 färger, grön, blå, rosa
2. Min son älskar monster i alla dess former. Vi läser varje kväll "Alfons och odjuret". Det skulle varit fantastiskt att ha lite kläder med monster på med :)

#9 - Pia

Den finns i grönt, rosa och blått.

Det verkar ju vara precis lika mysigt att ha hemma för att bara mysa i som att ha ute för att slippa frysa - och snyggt som bara den är det också! Sonen skulle älska att få detta i julklapp :)

#10 - Katja

Den finns i tre färger :). Vore kanon till min lillbus som ska börja förskolan i januari. Spännande omställning för hela familjen väntar, plugg för mig och inskolning för Oliver 2år och mer tid på förskolan för Tuva 4år. Håller tummarna på att vinna så att han kan busa med de andra barnen i finfint underställ i storlek 100 :)

#11 - Sandra Åkerström

De finns i tre färger. Min Lukas skulle behöva det för att vi inte har nåt underställ till han. Med vänlig hälsning, Sandra Åkerström

#12 - Liv

Svar: den finns i tre färger!

Jag skulle vilja vinna ett sätt i str 100 till min lilla tjej som just börjar på ur & skur dagis. Hade varit perfekt med något varmt närmast kroppen nu när kylan verkligen har kommit.
Trevlig förste advent allihop!

#13 - Matilda

Åh vad snyggt ! :)
Tröjan finns i 3 olika färger på ellos, rosa - blå - grön.

Mitt lilla monster är en busig grabb på 1 år och 7 månader som bor uppe i Norr, Gällivare. När han är ute på blir han mer stillastående och behöver varma plagg så han inte fryser ute i kylan. På dagis säger dom ofta att han är så kall efter utevistelser, trots att vi sprungit och köpt nya plagg varje gång, nya vantar och nya skor bl.a. Men han verkar vara en lättfrusen kille, så lite monsterull på mitt lilla monster under ytterkläderna hade inte varit helt fel, vintern är lång och kall här uppe. Den har ju bara börjat ännu ! :)

#14 - louise mamma till Hugo

Hej
Den finns i tre färger.
Sonen ska för första gången få åka skidor i sälen och vi har inget underställ till honom. Detta stället hade hållt honom varm och torr i backarna.
Mvh Louise

#15 - Johanna

Tröjan finns i tre olika färger.

Jag vill gärna vinna detta värmande plagg eftersom jag har planerat många roliga utevistelser mot slutet av december. Som student har man ju alltid ont om tid men jag kommer nu lägga mycket tid på kvällarna att skriva hemtentor för att kunna vara ledig med vår dotter i slutet av december och få "jullovet" med henne. Hon älskar snön och jag älskar att höra hennes skratt. Därför vore det toppen om hon fick ha detta sköna under sina vinterkläder så jag vet att hon är varm :)

#16 - Caroline Andersson - Mamma till Elias

Svar: Den finns i tre färger, grön rosa och blå.

Det här understället skulle vara perfekt till sonen när han börjar på förskolan efter jul. Det är så mycket som vi hade behövt köpt till honom. Men pga min ekonomiska situation just nu har vi inte kunnat göra det. Vi är glada om vi har mat på bordet. Så därför hade jag gärna vunnit ett underställ för att vi har inte möjlighet att köpa det innan han börjar förskolan.

#17 - Viktoria

Tre, blå, grön och rosa! Jag vill vinna detta fina set för att ge bort i present till en kompis barn. Hon har precis fått en bebis och det vore kul att få ge något riktigt fint även till storebror :)

#18 - Rebecka

Ullunderstället finns i tre färger; rosa, blått och grönt. Jag skulle väldigt gärna vinna detta underställ till min lillebror som snart ska flytta hem till Sverige från amerikanska södern. Utan riktiga kläder fryser han nog halvt ihjäl, stackarn :p

#19 - Malin L

Svar: 4 st färger.

Vi har varit i Sydostasien i 3 månader och kommer tillbaka till ett kallt och förhoppningsfullt snöigt Sverige om 1 vecka. Ullunderställtet vore perfekt till min frusna kille, då kanske han vågar sig ut i snön direkt.

#20 - Erika

Åh! Detta skulle passa mitt stora monster Walter perfekt. Han är 3,5 år och jättevarm av sig, vilket gör det svårt att klä honom lagom. Ull är ju således perfekt - varmt men ändå svalkande! :)

#21 - Petra S-H

I tre olika färger. Jag vill vinna dessa så att barnen har likadana sen till nästa vinter, när de passar ;)

#22 - Sara C

Tröjan finns i tre olika färger.

Jag ich mitt lilla monster skulle verkligen vilja vinna detta läckra underställ. Jag har ärligt inte riktigt förstått hur användbart underställ är förrän vi nu flyttat inåt landet och det redan är flera minus och massa snö! Med ett monsterställ skulle min lille kille hålla sig varm och vara snyggast på förskolan:)

#23 - Emma

Hej!

Högst upp på min dotters önskelista står det pyjamas och denna söta vore väldigt kul att vinna till henne.

Den finns i 4 färger.

Kramar Emma

#24 - Marlene

Den finns i 3 färger!

Vår son fyllde 4 år i onsdags och firade med dubbelsidig öroninflammation på båda öron samt ögoninflammation. Det gjorde ont i mammas hjärta att se honom så hängig! Han är inne i en period nu där han pratar om spöken och monster hela tiden. Det här fina understället skulle han älska! En perfekt julklapp att få på julaftonsmorgon. Det är verkligen något att mysa i!

#25 - Emma

Hej igen!

Jag skrev fel svar nyss, skulle stått 3 :)

Kramar

#26 - Therese M

Tröjan finns i tre olika färger

Vi ska vinna för att vi bor lång upp i norra Sverige och eftersom att de är väldigt kallt här hela vintern är vi ute trots att det står -20 på termometer och med detta underbara underställ skulle min dotter hålla sig varm när vi är ute i pulkbacken.

#27 - Emma velentino

Tröjan finns i tre färger.

Jag skulle gärna vinna i strl 110 till mitt stora monster här hemma. Hon har haft en riktigt lång prinsessperiod i sitt liv. Nu har hon fått upp ögonen för monster och spöken. Så vad mer skulle inte vara mer perfekt än härliga kläder med monster på;)

#28 - Anonym

Jag hittar den i tre färger, rosa, grön och blå. Edith önskar sig en tröja i 110 då hennes underställ blivit ärvegods... Perfekt att leka i på förskolan..

#29 - Longevity - en blogg om hälsa

Den finns i tre färger, grön, rosa och blå. Jag tycker att vi skall vinna för att jag tror att min lilla Milla skulle bli superglad för ett grönt ställ i strl 100 :-)

#30 - Anneli

Svar: Finns i tre färger på Ellos hemsida.

Vore jättekul att få vinna detta fina och praktiska underställ till min dotter. Speciellt nu när vintern äntligen har kommit och det är dax för många timmar i pulkabacken. :)
Hon har precis gått över till storlek 110 så hon är verkligen behov av nya kläder.

/Anneli

#31 - johanna norlund

Hej!
Tröjan finns i 3 färger.
Jag vill gärna vinna en till min son, eftersom min man kommer från Island och låter pojken gå i hemmastickade ylle linne, specialbeställda från farmor på island! Vossatassar känns mer nutid!!
Johanna

#32 - Isabel

Tre färger, blå, grön, rosa =)

Vi har inget underställ till något av barnen så därför skulle dom vilja vinna =)

#33 - JessicaS

3 färger. Jag vill vinna ett underställ så att mina barn slipper frysa i vinter!

#34 - Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Har en liten tjej som tyvär ärvt mammas frusenhet - hon skulla verkligen passa utmärkt i detta underbara set som skulle kunna hålla till och med henne varm i pulkabacken i vinter!

Tröjan finns i 3 fäger, grön, blå och rosa!

#35 - care69

Jag är gärna med och tävlar om detta fina pris,
tre färger finns det i och det är grön, blå och rosa som en gris,
vill gärna vinna till kompisens söta lilla tösabit,
vill ju inte att hon skall frysa och om huden bli vit.

#36 - Ejkej

Åh så fint! Tröjan finns i tre färger på ellos.se; grön, blå och rosa. Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha ett grönt set i 110.

Ett bra ullställ är perfekt när man, som oss, åker mycket skoter på vintern. Varma kläder under som leder bort fukt är ett måste.
När andra tycker snökaoset är hemskt är vi lyckliga för att skotersäsongen har börjat, och ännu lyckligare skulle den monstertokiga sonen bli. Äntligen skulle han klä på sig utan tjafs, det är jag säker på.

#37 - Jennie Hansen Karlsson

Tröjan finns i 3 färger på ellos, grön,blå och rosa. -skulle gärna vilja vinna det gröna i strl 100 till min lilla buse. Har länge velat köpa kläder från vossatassar men av nån anledning har det ännu inte blivit av. Så denna vinst skulle hjälpa mig på traven att få testa deras kläder. Hoppas på tur/ Jennie

#38 - Karolina Nyberg

3 färger finns den i, rosa, grön och blå.
Första paret skridskor, JOFA hjälm och ullstrumpor inköpta till mitt lilla monster idag. Ett set i monsterull från Vossatassar hade gjort utrustningen komplett. Sen är det bara att vänta på att vintern kommer till Skåne.
Hälsningar Karolina

#39 - Emma

Svar: Den finns i tre fina färger.

Jag skulle gärna vilja vinna understället till mitt lilla monster som snart har vuxit ur sina ullkläder. Så vad skulle passa bättre än ett fint ullställ från Vossatassar!

#40 - EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Svar: 3st

Melvin är ute en hel del på dagis och jag känner mig alltid osäker på om han håller sig varm. Med ullkläder så skulle det kännas bra mycket tryggare. Hoppas på tur i tävlingen.

har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/01/vossatassar-212/

#41 - Christine Carlström

Den finns i tre färger.

Jag och mitt lillmoster vill vinna för vi ska åka till Sälen i slutet av december, då skulle denna vara perfekt när vi ska ut och åka pulka och bygga snögubbar!

#42 - Camilla

Den finns i tre färger. Jag vill gärna vinn I strl 110 till min son för idag flyttade vi till hus och jag ser fram emot många härliga Lekstunder i trädgården och då gäller det att vara bra klädd :)

#43 - Jennysen

Den finns i 4 färger! :)

Jag skulle vilja vinna till min underbara Gudson Axel. Han är ett riktigt busfrö, så det vore kul att kunna bjuda honom på något så bra i vinter! :D

#44 - Lina Hägg

3 färger!

Jag önskar vinna ett ullunderställ till mitt lilla monster i strl 100. Både jag och dottern älskar färgglada kläder med roliga tryck som ser ut precis sådär som barns kläder ska se ut - roliga och lekfulla!

#45 - Thina

den finns i tre färger Rosa, blå och grön
Jag upptäckte Vossatossa när du lottade ut dina dagliga goodiebags vid jubileumet och den underbara grodtröjan.Efter det har det blivit några plagg från Vossatossa och både jag och dottern gillar dem skarpt. Hon älskar djuren och känslan

#46 - Sandra Johansson

Svar: Den långärmade tröjan i monsterull finns i 3 färger, blå, grön och rosa!

Tänk att få vinna till mitt lilla monstergull
ett härligt underställ i merinoull.
Varm och go och mjuk och len
klarar vi då vintern utan problem!

Hälsningar Sandra

#47 - Anna-Carin W

Jag vill gärna att Stina Stinosaurus Rex, mitt hjärtegull
i vinter ska slippa frysa och istället få värmas av monsterull!

Tröjan finns i tre färger, grön, rosa & blå.

#48 - Madde - Trucker Mamma Madde

Åhh klart jag är med.

På ellos hittar jag att den finns i tre färger, grön, rosa och blå. :)

Jag hoppas på att vinna ett i 110 åt William.
Nu efter jul kommer han också upp hit till superkalla Pajala. Idag hade vi 26minus, men är ofta över 30,35 minus.
Så därför skulle jag vilja vinna så otroligt mycket! :)

kramar Madde

#49 - Spacegirl

Svar: 3 st

Jag vill vinna därför att det vore en så bra & fin julklapp till min kompis dotter.

#50 - Katarina

Hej!
Tröjan finns i 3 st färger hos Ellos.
Jag skulle vilja vinna för att värma mitt lilla monster! I januari det här året började han på förskola och skrek sig igenom hela vintern. Han var visserligen inte kall men gillade inte snö. Nu verkar han ha ändrat inställning och vad vore då inte bättre än ett härlig ull-underställ så att man ta igen all tid från förra vintern i pulkabacken =)

#51 - Sandra - mamma till Molly

Jag är gärna med och tävlar :)
Svaret är att de finns i 3 olika färger.
Önskar att få vinna för att vi ännu inte köpt något ullställt till dottern så det här skulle ju perfekt, dessutom älskar hon monster för tillfället :P

#52 - Helena - mamma till Eskil och snart en till

Jag vill tävla så klart! Upptäckte ju vossatassar genom din förra tävling och de här underställen är ju underbara.

Har hittat tre färger på Ellos, grön, rosa och blå.
Jag motiverar varför jag ska vinna genom att vi inte har något vettigt underställ till Eskil och igår och idag har vi åkt pulka, ett nöje som Eskil inte kan få nog av. Med ett härligt underställ skulle vi vara redo för många pulkadagar med varm choklad under vintern :-)

#53 - Hanna

Hej!
Vet inte om det är här jag ska vara med om de fina vossatassar kläderna. Men jag gör det ändå.

Svaret är att det finns 3 färger.
Min motivering är att min stora skatt kan behöva nåt fint i vinter efter en lång och krasslig höst. Det är så otroligt jobbigt att se sitt barn må dåligt under så lång tid. Så Han behöver all uppmuntran Han kan få.

Hälsningar Hanna

#54 - Annica L

3 st

Har en son som i ett halvår längtat till snön och vintern. Som sin mamma har han lätt för att frysa så ett varmt skönt underställ till honom skulle göra under och vi kan busa länge i den efterlängtade snön.

#55 - Miranda

Mitt livs fina ävenTyra börjar bli dyra..
Kläder, skor och glass går åt i stora lass..
Och jag har ju inte direkt pengarna gömda i min madrass..

#56 - Miranda

Och just ja, frågan var hur i hur många färger finns monster ull tröjan och svaret är tre stycken.

#57 - Alexandra

Den finns i tre färger! Jag skulle vilja vinna denna till min kusin, skulle vara kul att få ge honom en monster tröja då han just älskar monster! :)

#58 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Den finns i grön, rosa och blå. Alltså tre färger.
Mitt lilla monster skulle behöva ullkläder för att vi ännu inte köpt in något. Jag har hört så mycket olika om att "ull er gull" som man säger här i Norge, men andra säger att de inte alls är bra, för om man ska ha äkta äkta äkta ull så är det svindyrt och det kan klia på barnen. Jag klär på min son trehundra tröjor istället, och hoppas på det bästa. :)
Så att få prova lite ull hade varit helt toppen, för att kunna beställa mer sedan eventuellt.

#59 - Sanna

Jag skulle gärna vilja vinna storlek 100 till min guddotter, då min egna dotter tyvärr är för stor för de storlekar som fanns att vinna. Tror hon skulle bli super söt i denna och hennes mamma skulle bli super glad över denna julklapp då hon inte förväntar sig något.

Den långärmade tröjan finns i tre färger.

Kram Sanna

#60 - Viveca

Monsterullströjan finns i tre färger, rosa, grön och ljusblå - hos ellos.se
Älskar ullkläder till vinterns kallaste dagar - små barn som gärna svettas blir ju extra komfortabla i detta material som andas. Mitt tredje lilla monster har ärvt några favoritplagg från storebröderna, men jag tror han skulle bli extra glad av lite coola monster-mönster!

#61 - Camilla

Hittade tre färger på Ellos.se!

Min monstertjej skulle behöva nåt varmt att gå i. Hon envisas med kortärmat trots att det nu äntligen blivit lite kallt... Snygga monstertröjan skulle få henne på andra tankar :-)

#62 - Veronica - mamma till Theo och Tim

Svar: Den finns i tre färger - grön, rosa och blå.

Åh mitt lilla monster här hemma skulle trivas bra i dessa sköna plagg! Bra kvalitet och härliga färger! Håller tummarna att Tim får bära Vossatassar

[email protected]

#63 - Emma andersson

Den finns i tre färger blå,grön och röd!
Min store pojk Alfred hade gärna velat vinna en i stl 110.
Hde varit kul att vinna eftersom det snart är jul och att vi aldrig testat dessa kläder innan.

#64 - Jessica

Den finns i tre färger

Jag hoppas att vinna för att min son är en riktig fryskotte som skulle behöva ett underställ att använda i pulkabacken nu när det blev riktig vinter.

#65 - Lina Eckerström

Svar: Den finns i 3 färger.

Min dotter går på en "utomhus pedagogisk förskola" som det så fint kallas. Det innebär kort & gott att dom är ute i stort sett hela tiden.
Detta hade ju vart en jättefin klapp att ge henne. Inte bara är det ett otroligt fint set.. det håller henne varm med :)

Håller en tumme eller tre ;)
Trevlig kväll på dej !

#66 - Malin

3st! Grön , rosa och blå.
Jag gillar att Vossatassar vågar sticka ut och använda ett urgulligt barn med Downs syndrom i sin reklam. Det var väl ändå på tiden! Ja menar det är väl ändå 2012 i ett modernt Sverige?
Jaja nu när vintern äntligen har kommit så vore ett grönt fint underställ till min busiga 2-åring perfekt!

#67 - Maria

Den finns i 4 färger.
Har aldrig köpt eller testat detta märke så det hade varit kul att få göra det till min lilla prins:-)
Kram

#68 - Fanny

Den långärmade tröjan finns i tre färger: blå, rosa och grön.

Jag ska vinna för att jag har haft världens sämsta höst med konstant yrsel. Därför tycker jag att jag förtjänar en present.