bambi

Baconlindad rosmarinkyckling

Vi åt en sån supergod middag igår! Jag fyllde kycklingfiléer med färskrosmarin, riven citronskal och vitlök och det blev såååå gott!



4 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
1-2 msk finhackad färsk rosmarin
rivet skal av 1 citron
4 skivor bacon
1 pujolök
3 dl vispgrädde

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Skala och finhacka vitlöken. Blanda vitlök, rosmarin, citronskal och lite salt och peppar.
3. fyll kycklingfiléerna med fyllningen och rulla om en baconskiva.
4. Bryn kycklingen runt om i en stekpanna. Börja med skarven neråt!
5. Ta upp kycklingfiléerna och lägg i en ugnssäker form.
6. Skär purjolöken i skivor och fräs i en stekpanna.
7. Tillsätt grädden och låt koka ihop i ett par minuter. Häll över såsen över kycklingfiléerna och stek i mitten av ugnen i ca 15 minuter.

#1 - FIA FIT!

Hej såg du att jag svarade dig om tips!



Supergod kyckling låter det som!

#2 - Emma Lannebrink

Hej! Allt bra med dig?

Läs min blogg som handlar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen om ett bättre liv. Följ även mitt intresse iinom fotograafi.

Säg till om du vill göra bloglovin eller länkbyte!

Kram. Btw, det vore kul om vi kunde kommentera varandras bloggar nån gång om dagen? tycker alltid det är kul med kommentarer :)

#3 - Habos

Underbar design! Har du gjort den själv? och isåfall i vilket program?

#4 - Heléne

Tack för alla mattips! Detta skall vi testa!

#5 - Hellis - Design på flera sätt

Hej!



Jag sitter och plöjer igenom dina bloggtips, och uppskattar dem väldigt mycket! De är också mycket användbara i min roll som nyföretagare som vill lära mig att kommunicera och samarbeta med bloggare. Så tack så mycket!



En annan sak i din för övrigt snygga bloggdesign stör mig en del, dock. Det är att länkarna blir vita när man hovrar. Egentligen inte ett stort problem, eftersom jag ju ser länken tydligt tills jag lägger muspekaren över, men lite irriterande och förvirrade, och som grafiker kan jag inte låta bli att kommentera detta...



Hoppas du får en fin dag!

/Hellis

#6 - Therese - Eira min ögonsten

Detta blev kvällens middag. Det var verkligen supergott! :)

#7 - Stina

Hej! Tack för en fantastisk bra resept! Hela familjen på 4 var supernöjda och det var lyxigt att ha det en vanlig onsdag:)