bambi

Hello cupcake!


Det godaste receptet på chokladcupcakes kommer helt klart från Hummingbird Bakery! Dom blir så fluffiga och goda! Dom går verkligen åt på en gång!  ;)

1 ½ dl vetemjöl
½ dl kakao
1 1/4 dl strösocker
1 ½ tsk bakpulver
en nypa salt
40 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjölk
1 ägg
1/4 tsk vaniljessens

Frosting
5 dl florsocker
100 g smör, rumstempererat
1 dl kakao
3 msk mjölk

1. Värm ugnen till 175 grader.
2. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke och vispa samma med en elvisp.
3. Vispa ihop mjölk, ägg och vaniljessens. Häll långsamt hälften av mjölkblandningen i mjölblandningen medan du vispar. När alla klumparna har försvunnit så häller du i resten och vispar tills smeten är slät.
4. Skeda upp smeten i formar och grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter. Prova med sticka innan du tar ut dom!
5. Dags för frostingen! Vispa ihop florsocker, smör och kakao till en slät smet. Tillsätt mjölken medans du vispar. Fortsätt och vispa tills frostingen blir lätt och fluffig, ca 5 minuter. När cupcaksen har kallnat så kan du ha på frostingen.
#1 - ENDENISE

åååh smarriiiigt :D

#2 - Hanna - Mode, smycken och min vardag

Gott det låter!

#3 - JENNYS MATBLOGG



Jättefina cupcakes :)

#4 - Isolde

Ska prova göra dom idag kolla min blogg senare så får ni se hur det blev :)

#5 - Isolde

ojj skrev fel på bloggen detta är rätt sjoddes.devote.se

#6 - Yohanna

MUMS!

#7 - cilla

åh, såg ut som ett bra recept! måste testsa! :D

#8 - Ann-Sofi MATSAFARI

Oj vilka godingar:) Jag är tokig i choklad så det här var ett recept helt i min smak!

#9 - Hanna

åååh vad gott det ser ut :D

#10 - Fruity

Åhh namnam!!

#11 - Fruity

Åhh namnam!!

#12 - Anonym

Va gärna med och tävla om att bli 100e bloggen på min blogg!:D Direkt länk: http://xxmickisxx.blogg.se/2012/february/100e-vinnaren.html#comment

Kram

#13 - Sanna

Bloglovin byte?:)

#14 - emma

åååh de såg riktigt goda ut alltså! älskar din design! :)

#15 - Mrs Sunshine

Vilka fina! Som små konstverk. Nästan synd att äta upp?;-)

#16 - Anonym

Hur många blir det ungefär? Ser väldigt gott ut!

#17 - BAMBI

anonym ca 12 stycken!

#18 - Anonym

gud vad goda!!!:)

MUMSIGA!:)

#19 - Cupecakesälskaren<3

Gud så goda!!! det blev 13stycken för mig!:).Mina 3 barn blev överlyckliga för att äntligen få äta en cupecake!:)