bambi

Jour på barnens förskola

Barnen går på ett föräldrakooperativ, vilket innebär att vi föräldrar sitter med i styrelsen men också att vi får hoppa in och joura om någon i personalen är sjuk. Man turas om så det kanske blir 1-2 gånger per år man behöver hoppa in. Jag har alltid älskat att joura, man får en sån bra inblick in verksamheten!

Idag fick jag hoppa in och joura i köket på förskolan då hon som är i köket annars är sjuk. Jag älskar att maten lagas på plats, ofta med ekologiska råvaror. Jag fick själv bestämma maträtten, men det skulle vara kyckling så det fick bli en av mina favoriträtter - kycklinggryta med grönpepparssås. Nu gjorde jag såsen rätt så mild, men jag är lite nervös för vad dom hårda kritikerna (barnen) kommer att tycka! Det är inte lätt att laga mat åt 19 barn!!

Jag ska smita ifrån och gå på ett spännande lunchmöte sen, innan jag ska baka scobes till eftermiddagsmellisen!

#1 - ENDENISE

åh vad roligt att få göra något sådant! :D

#2 - Tess

Vad kul! Verkligen ett bra sätt att få en riktig inblick och vara med och påverka :-)

#3 - Marielle

Vilken spännande insyn i verksamheten? Vad tyckte kritikerna om maten? :D