bambi

Om en vecka....
...sitter vi på flyget på väg till New York.



Jag tror inte att så många förstår hur viktig denna resa är för mig. För det handlar inte bara om att göra en mysig resa till New York utan det handlar faktiskt om att jag för första gången sen jag flyttade till Sverige åker tillbaka till mitt gamla hemland. Landet jag föddes i.

Det känns stort. USA har förstås alltid varit en stor del av mig och vem jag är. Och nu ska jag åka tillbaka för första gången på 23 år.

Jag ska insupa kulturen, maten, godiset - ALLT! Jag minns när jag flyttade hit så saknade jag godiset och TV:n mest. Svensk godis var inte alls lik amerikanskt godis och för att inte tala om TV-programmen! Det fanns ju bara TVÅ tv-kanaler här!!!!

Så jag ska äta cupcakes, se på TV och shoppa shoppa shoppa i New York. Så - jag måste fixa en till resväska som jag kan fylla (vi äger faktiskt bara EN, vi brukar resa med väldigt lätt packning)! Eller det kanske är bäst att köpa en där?
#1 - Sara - kampen mot depression / bröllop 2012 <3

Vad mysigt, hoppas att ni får en bra vistelse :)

#2 - Nadia

Jag skulle köpa en väska där... Jag var själv i San Francisco för någon vecka sedan och jag ångrar att jag inte köpte en väska där. Vi åkte ut till en outlet, finns liknande i NY och där kunde man köpa en STOR samsonite resväska för ca 500 sek. Något sånt hittar du aldrig här hemma.

Härligt med semester!

Kram kram

#3 - Åsa-i en vårdnadstvist

Vad spännande! Är du amrikansk eller bara född där? Min dotter är halvamerikan och kommer säkert att känna som du någon dag :)

#4 - Åsa-i en vårdnadstvist

Vad spännande! Är du amrikansk eller bara född där? Min dotter är halvamerikan och kommer säkert att känna som du någon dag :)

#5 - Sara - Mamma till Max 3 år

Va härligt att resa =)