bambi

Recension: Decomax sprits


Nu har jag hunnit testa min Decomax sprits ett par gånger. Jag har använt den när jag gjorde macarons men också för att spritsa ut smält choklad på cake pops.

Decomaxen är himla smidig på så sätt att den tål microvågsugn och maskindisk. Man kan enkelt smälta choklad direkt i den för att sen spritsa ut.

Jag använde mig av rätt så lite choklad i spritsen och då var det nästan omöjligt att använda den. Mycket tråkigt.

Men när jag använde den till att spritsa ut macaronssmeten så fungerade den desto bättre. Den fungerar mycket bättre när smeten är lite lösare och man fyller spritsen mer. Tanken är den att genom att det blir vakum i behållaren så ska man kunna trycka ut även det sista, men det fungerade inte så värst bra i praktiken. Trist, men jag kommer ändå använda den då och då.