bambi

Tänk att det kan vara så roligt med en sångpåse
"Lille Katt"Vilken får jag nu?Titta! En bil!


I fredags så fick vi hem en sångpåse från Liberoklubben. Vi har inte haft någon tidigare men det blev direkt en hit hos våra barn som älskar sång och dans. Alla figurerna var så fina och roliga att leka med. Men vad sjunger man om bilen? Vi sjöng "Krokodilen i bilen" men den handlar väl mest om en krokodil, finns det ingen barnsång som handlar mer om en bil/bilar?

Jag är glad över att jag frös in hälften av semlorna eftersom dom var verkligen farligt goda!

#1 - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vilken bra påse! Och så gott med semlor. :-)

#2 - maria b

Jag har två tips på bil sånger :"Jag hamrar och spikar, jag bygger en bil", "där hemma på vår gård"

#3 - Lina

Skrammelbilen är en rolig sång som jag älskade när jag var liten.

#4 - ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Tänker så det knakar ... men kommer inte på nån låt om någon bil ...

#5 - Cizzi

"Hjulen på bilen går runt, runt, runt..." och "nu ska vi ut och åka i min bil...". Det är i alla fall två bil-sånger som sonen har i en speldosa.

#6 - Jenny

Det finns en som som jag inte vet vad den heter men går så här: Under min lilla motorhuv, sitter en liten motorskruv. När man skruvar ut den, hörs ett konstigt ljud sen. Bom chicka bom chicka bom chicka bom, och motorn trillar ur. ( ploppljud med fingret i munnen på slutet!)

#7 - Monixx

Hej kom in på din blogg och kikar runt lite.

Verkligen supertrevligt härinne!



Kanske inte tips på bil-visa men Upp och ner- visan har mina barn gillat. :)



Intresserad av att följa varandra på Bloglovin?`



Mvh monixx

#8 - Anne

"Jag hamrar och spikar jag bygger en bil..." Fick vi lära oss på sångstunden på öppna fsk för sisådär 7-8 år sen. Resten går kanske att googla fram :)

#9 - Amelie

Mamma Mu har en sång om bilar. Kommer inte ihåg hur den går men det tutar och har sig,brandbil och taxi mm

#10 - Sara - Mamma till Max 3 år

Tänkte också tipsa om "Jag hamrar och spikar...."

#11 - Malin

Hemma på vår gård

där står en gammal ford

utan hjul och utan däck

och motorn den är väck ;}



enda billåten jag kan

#12 - Rita

Mamma Mu-sången om bilar handlar egentligen mera om cyklar men här kommer den:



SMÅ CYKLAR

Små cyklar som far omkring

dom hörs nästan ingenting

Lite rassel och lite pling

Rassel, rassel, rassel

rassel, rassel, rassel

rassel och pling.

Men moppar dom låter

så öronen gråter

och bilar dom dundrar

så öronen blundar

men…



Små cyklar som far omkring

dom hörs nästan ingenting

Lite rassel och lite pling

rassel, rassel, rassel,

rassel, rassel, rassel

rassel och pling.



Det är en av mina favoritsånger som jag alltid sjunger med barnen på dagis. Den är så söt och man kan sjunga den med mycket inlevelse! :)

#13 - Rita

Men det var kanske inte den som Amelie tänkte på...