bambi

Torsdag


God morgon alla fina bloggläsare! Idag är faktiskt min sista arbetsdag innan sportlovet. Imorgon är det begravning, av makens mormor. Barnen ska följa med och jag har förvarnat förskolan om att det kan komma funderingar innan och efter.

Jag är glad att Zack hann träffa sin gammelfarmor flera gånger. Jag kommer ihåg när Zack var nyfödd och vi berättade för henne att han hette Zack. Det var ett jättekonstigt namn tyckte hon. Vi sa då att det var som en förkortning av Zackarias och då var det inte lika konstigt längre eftersom det fanns någon som hette Zackarias Topelius som hon kände till (vi har ingen aning om vem det är). Så hon nämnde ofta den där Zackarias Topelius när vi kom och hälsade på med Zack...

Hoppas att ni alla får en fin torsdag!
#1 - Christine

Var det bara jag som var tvungen att googla den där Zacharias Topelius? :)

#2 - Flisan

Haha, jag var också tvungen att googla!

#3 - Rita

Eftersom jag är finlandssvensk behövde jag inte googla! :) (finlandssvensk författare från min mammas hemstad)