bambi

Vad gör det om 10 år?
Jag tänker ofta på "vad kommer jag ångra mest när jag ligger på min dödsbädd - att jag inte jobbade mer eller att jag inte var med barnen mer?". Det är ibland bra att se saker och ting i ett större perspektiv. Speciellt när man är mitt uppe i en konflikt eller precis har gjort bort sig så känns det verkligen som världens största grej, men om man tänker efter "vad gör detta om 10 år?" så brukar det faktiskt vara något man knappt kommer att minnas om 10 år...

Eftersom jag tänker så här ibland så tyckte jag att det var väldigt intressant med en undersökning som en sjuksköterska som arbetade med döende människor gjorde. Hon frågade dom vad dom ångrade mest i livet:


Källa:
Aftonbladet

#1 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Jag håller med om alla fem sakerna. Jag försöker ofta tänka på vad jag vill och vad som är bäst för vår familj,. Jag har blivit bättre på många saker, men tyvärr så blir man lite osäker om ngn i ens närhet inte peppar det man tänkt sig.

#2 - Viola

Väldigt tänkvärt. Fast nu får jag nästan ännu mer ångest inför ålderdomen. ..