bambi

Citronkyckling
En riktigt enkel och god kycklinggryta som direkt blev en favorit här hemma kan jag säga!! Men smak av citron, vitlök och oliver!



4 kycklingfiléer
2 vitlöksklyftor
2 ½ dl matlagningsgrädde
½ hönsbuljongtärning
1 tsk rosmarin
rivet skal och pressad saft av ½ citron
1 dl svarta oliver
½ dl grovhackad persilja

1. Skär varje kycklingfilé i 3 bitar på längden. Skala och hacka vitlöken.
2. Bryn kycklingen i smör i en stekpanna, salta och peppra.
3. Blanda grädde, buljongtärning, rosmarin och citronsaft i en gryta. Lägg i kyckling och vitlök.
4. Låt koka under lock ca 5 min. Rör ner citronskal, oliver och persilja. Garnera med citron.
#1 - Viola

Oh detta måste provas!

#2 - Maja

Perfekt! Jag satt precis och funderade på vad jag skulle göra för lunch av kycklingen i kylen. Kollade in ditt recept på kycklingrullader men saknade så många ingredienser. Men detta har jag allt till!

#3 - Emelie

Det måste provas hemma!

Låter gott.

#4 - TantMango

Lagar du aldrig vegetariskt? Kan tänka mig att det skulle vara jättegott med sojafiléer.

#5 - Helena

Ser gott ut! Kanske får provas här hemma också.

#6 - Maja

Nu har jag testat. Det var väldigt gott dock lite för lite sås för min smak så nästa gång blir det lite mer sås.

#7 - Brassemamma

Det här ser riktigt gott ut! Kyckling och citron passar ju perfekt ihop. Vi får nog också prova. :-)



Kram

#8 - Sandra

Åh så gott detta var! Och smidigt!

#9 - Kattis

Jag var bar tvungen att testa det här receptet igår, det lät så gott och såååå gott det blev! En riktig höjdare som var lätt- och snabblagad. Tack för det