bambi

En heltid-deltidare
Puh... det känns som att jag jobbar mer än heltid nu även fast jag har gått ner till 62%. Men det är ju bara första veckan och jag antar att effekten kommer lite senare. Men just nu har jag hur mycket som helst att rätta och planera. Hoppas att det lugnare ner sig lite snart...

Det var en kollega som frågade om jag var en sån där "heltid-deltidare" nu. En som jobbar heltid även fast den egentligen ska jobba deltid och jag förstår att det lätt blir så att man fortsätter i samma takt som förut. Eller att man känner att man kan göra värsta planeringarna nu när man har lite mer tid...

Dags att gå tillbaka till lektionen... vi håller på och diskuterar Toni Morrisons The Bluest Eye (också en favoritbok).

Ha en underbar onsdag allihopa!
#1 - Carola Paro

Fick hem kaveln jag vann hos dig för ett tag sedan, den känns bra! Har dock inte hunnit testa den än då jag har fullt upp med plugg och så... men det kommer! :-D

#2 - Annica M

Låter intressant. Har du lika många lektioner och sådant nu?

#3 - Victoria (heltid-deltidare)

Jag är en sk. heltid-deltidare. Jag är på mitt arbete (lärare i kulturskola) mer än de som jobbar 85% och jag arbetar i dagsläget 50%. Arbetsbördan känns inte ett dugg mindre för att man jobbar färre timmar. Det är bara i lönekuvertet som det märks att man inte jobbar heltid.

#4 - Mia

Min man var så tidigare, samma jobb skulle utföras men på kortare arbetstid slutade med att han gick upp och jobbade 100% igen och jag gick ner i tid. Jobbar som sjuksköterska så har ju alltid någon som kommer och tar vid där jag har slutat. Kommer jag som går i tid igen till hösten när f-ledigheten är slut



/Mia

#5 - Ejkej

Precis av den anledningen som jag inte är så sugen på att gå ner till deltid, fast jag skulle vilja ha mer tid med sonen. Är rädd för att jag skulle jobba lika mycket, men för mindre lön. Tror en bra lösning kan vara att ha en heldag ledigt i veckan istället för att sluta tidigare. Då kanske man låter bli jobbet den dagen iaf.