bambi

Nostalgikänslor



Det blev ingen förskola för barnen denna vecka men istället så ska vi försöka umgås med lite vänner denna vecka! Solen kom fram lite till och med idag när vi var ute men det är rätt så slaskigt och smutigt ute  :/

Vi ska försöka fixa nya pass idag (igen - sist så var det ju stängt!). Vi måste ha passen så att vi kan ansöka om ESTA som är det obligatoriska inresetillståndet man behöver om man reser in eller via USA.

Jag ser så fram emot vår New York resa och få besöka mitt gamla hemland! Tänk att jag snart är tillbaka i landet som jag föddes i! Jag har inte varit tillbaka i USA på 23 år (jag sa först 13 år till maken... man tror inte riktigt att man är så gammal som man är...haha!) så det ska bli så underbart att komma tillbaka till den amerikanska kulturen och maten. Jag får nostalgikänslor så fort jag tänker på det!  :)

Vi har redan bokat in en Broadway musikal som vi vill se och så ska vi boka biljetter för att åka högst upp på Rockafella Center, som vi har hört är bättre att åka upp i än Empire State Building. Sen så bara måste jag besöka Magnolia Bakery som är världskända för sina cupcakes!

#1 - Pethra

Så kul med er NY-resa, skall bli roligt att få läsa om den sen. Drömmer själv om att åka till NY och trakterna där omkring och någon dag så, när man börjat jobba och kan börja unna sig sådana resor. :)

#2 - Bettan

Åh, NY är ju helt fantastiskt. Vi var där en hel vecka förra året och eftersom vi hade så mycket tid så var vi uppe i Empire state building i dagsljus och i Rockafella på kvällen. Kul att få se staden i både och, då det är rätt stor skillnad. Men Rockafella var helt klart bäst. Hoppas att ni får en fantastisk resa!

#3 - Felicia





Behöver du verkligen visum om du är född i USA? Jag har förvisso inte varit uppe i esb, men top of the rock är awesome!

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Felicia Jag funderade också på det... jag vet inte... får se, jag kanske inte behöver det men maken måste ändå söka :)

#5 - c

Om du är född i USA är du väl amerikansk medborgare? Eller var det inte så på 80-talet att man fick medborgarskap vid födseln? Och det spelar kanske ingen roll om du inte reser på ett amerikanskt pass ... fast dom borde väl ändå kunna se det nånstans? Kolla upp det, skönt att slippa stå i den långa kön om inte annat ...

#6 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

c Nej, min mamma bytte medborgarskap på mig när jag var 10.

#7 - Sofie

Spännande, var i NYC i höstas...vet inte om ni bokar biljetter till en speciell dag, men tänk på att det är rätt meningslöst om det är mulet :( trevlig resa...

#8 - c

Jaha, vad synd. Det är ju perfekt att ha fler om man kan.