bambi

En massa goda bakverk i mataffären
Jag förstår att dom inte bakar så mycket från scratch i USA när det finns så många mixer och när det finns en hel drös med goda bakverk i vanliga mataffären. I en affär så sålde dom fina jordgubbstårtor för 35 kr på fredagar (det var halva priset på dom på fredagar), tänk 35 kronor för en jordgubbstårta?!?!
 
Färgglada cupcakes. Vi köpte en hel låda cupcakes för $4 (ca 28 kr)!!
 

Stora kyldiskar fulla med stora tårtor!
 

Detta tyckte jag var lite roligt - en skylt med "sweet breakfast ideas" och sen chokladmuffins nedanför.

 
Fina Oreo-cupcakes för $8 (ca 56 kr)!
#1 - LILITH - Borderline & mamma

Jag börjar att förstå varför så många är överviktiga där. Jag hade aldrig klarat av att gå och handla och inte köpa nånting gott.

Svar: Ja, jag tänkte många gånger att jag är glad att jag inte bor kvar där för då skulle jag verkligen vara överviktig!
bambi

#2 - Lena - Koala's Kitchen - en koala, ett kök & en kamera!

Det jag undrar är vad det är i de där cupcakesen och bakverken egentligen? Nu menar jag inte socker utan alla stabiliseringsmedel, stärkelse och annat jox de stoppar i dem. Skulle säkert köpa fler färdiga bakverk om jag inte visste att det var så himla mycket skumt i dem. :/

Svar: Ja, det är nog en hel del tillsatser i dom där bakverken. Tyvärr.
bambi

#3 - Marie

Urk, är jag säkert den första som säger. Jag tycker det ser riktigt läskigt ut med alla sötsaker och känner den hemska känslan i kroppen efter att ha ätit allt detta söta, blää! Däst och trött blir man också. Dessutom lättare sjuk...

Testa appen Shape Up, där ser man vad sötsaker gör för vikten!

Svar: Jag har den app:en ;) Och det enda som vi köpte därifrån var en ask med cupcakes, som hela familjen delade på under flera dagar :)
bambi

#4 - Sara

Fast tårtorna går ju inte att jämföra med svenska, de amerikanska är ju jätteäckliga! Men de har många andra goda bakverk, min favorit är Boston crème donut, ibland kan jag faktiskt drömma om dem på nätterna:) och kolaäpplena är ju fantastiska. Du påminde mig också häromdagen om en annan favorit - rice krispies. Inte undra på att man lätt går upp i vikt när man är där;) men det blir ju tyvärr inte så ofta. Även om man gärna vill åka när man ser dina bilder.. Men Dunkin donuts finns faktiskt i Europa, bl.a. i Berlin. Kanske får bli en minitur dit snart;)

Svar: Åh, kola-äpplena såg vi en hel del i San Francisco! Men jag köpte ingen, men jag minns att jag gillade dom när jag var liten :)
bambi

#5 - Rebecca

Ja, det var väldans vad det var mycket grejer och billigt också. Men är det gott? För tårtorna ser faktiskt inte så goda ut, massa syntetisk smörkräm typ. Hur var cupcakesen?