bambi

Går alla verkligen in med skorna på i USA?
Eftersom jag får den här frågan hela tiden så är det kanske lika bra att skriva ett inlägg om det?
 
Svar: Ja, dom går in med skorna på i USA. Men jag och min (svenska) syster tog av oss skorna. Kändes väldigt konstigt att gå in med skor på, speciellt när dom har heltäckningsmattor överallt. Men jag kommer ihåg detta från när jag växte upp i USA också.
 
Min kusins man i bakgrunden, med skorna på! Deras barnbarn i förgrunden, söta Madison.
 
#1 - LILITH - Borderline & mamma

Haha jag kommer ihåg hur förskräckt Maja blev när vi hade släkt ifrån Israel här och han bara gick rakt in utan att ta av sig skorna. I Israel behåller man också skorna på.

#2 - Helena

Det är lite konstigt med skorna, jag vande mig aldrig heller (speciellt konstigt när det regnade).

Det hade varit intressant att läsa om vilka skillnader du upplevde mellan NY och Kalifornien. Samma land, men olika världar? (så uppfattade jag New Orleans och Seattle som jag besökte förra våren).

Svar: Ska nog skriva ett inlägg om hur jag upplevde skillnaderna mellan NY och Kalifornien :)
bambi

#3 - ann

I Danmark går man også ind med skoene på .... i de fleste hjem :)
Sjovt du skriver om dette, da jeg næsten lige har haft et indlæg om det....he he

#4 - Mamman till L & L

Men varför gör man det? Alltså hur motiverar de det? I mina öron låter det himla ofräsct, och framför allt opraktiskt. Extra städ som liksom blir ogjord med en gång.

Svar: Ingen aning om VARFÖR man gör det. Alla gör det bara.... man kanske inte kliver rakt in om skorna är leriga men oftast är det fint och soligt väder där.
bambi

#5 - Linda

Hej!
I mitt hemland Irak går vi oxå in med skorna för att det är mer respektfullt att ha skorna på sig inne. Det är så varmt där och lätt att få fotsvett, så hellre ha skorna på sig än att hela rummet blir blä..

Svar: Ja, men det kan ju vara en anledning till varför man går in med skorna!
bambi

#6 - hanna

Jag tycker de går in med skorna i de flesta länderna där bland andra England, Spanien, Italien osv.

#7 - Anonym

Vad äckligt måste jag säga. Och på tal om fotsvett, det är ju bara att vaska av skorna eller sätta på sig strumpor eller byta om till innetofflor.

#8 - Carro

fast de gånger jag varit där och de amerikaner jag umgås med, de har alltid ett extra par stående innanför dörren och byter skor när de kommer in.

Svar: Oj, jaha! Det har jag aldrig sett!
bambi