bambi

Ögonfransförlängning
 
Innan jag åkte iväg till USA så fixade jag ögonfransförlängning för första gången! Jag sminkar mig i princip inget alls förutom just mascara för att jag vill se lite piggare ut (en bristvara när man är småbarnsförälder). Så jag tänkte att det skulle vara perfekt att slippa mascara under sommaren när man vill sola och bada!
 
Anna tipsade mig om en tjej som gjorde fransar hemma för en mycket billig summa så jag testade och blev hur nöjd som helst! Hon la på ca 80 fransar per öga (jag har hört att på en del salonger så lägger dom bara 65 fransar per öga - så se upp för det för det blir en stor skillnad) och då limmar hon på en fejk-frans på min egna frans. En åt gången!! Så det tog ca två timmar, sen får man inte blöta dom på 24 timmar och så får man kamma dom då och då för att rätta till dom.
 
Den enda nackdelen som jag har märkt är att det inte går att gnugga sig i ögonen (jobbigt när man duschar) men det får man kanske leva med för det är rätt så skönt att vakna upp och se pigg ut direkt!
 
Jag har många kompisar som har gjort ögonfransförlängning nu så det verkar vara väldigt inne just nu. Har ni testat? Vad tycker ni?
 
P.S. För er som undrar så kostar en ögonfransförlängning ca 1200 kr på salong första gången och något mindre när man ska fylla på.
#1 - carola

wow viklen skillnad.
Jag sminkar mig heller aldrig så det där vore något för mig, jättesnyggt.

Hoppas du haft/har en bra dag

#2 - Linda

Wow! Supersnyggt!

#3 - Katrin

Jättesnyggt!
Har funderat hit och dit länge och är jättesugen att prova. Verkar vara värt det alltså!
Kram

#4 - Katrin

Jättesnyggt!
Har funderat hit och dit länge och är jättesugen att prova. Verkar vara värt det alltså!
Kram

#5 - Anonym

Varför rekommenderar du inte henne då? Hon gjorde ett bra jobb.

Svar: Jag pratade med henne om det och hon vill bara göra på folk hon känner, t.ex. vänners vänner eftersom hon gör det hemma hos sig så vill hon inte ha främlingar hemma hos sig.
bambi

#6 - Natali bloggar om LIVET

JÄTTEFINT. Jag har testat, det var snyggt i ett par dagar, sen började fransarna ramla av och det blev gluggar och det var riktigt fult. Jag hinner inte fylla på dom så ofta som jag skulel behöva. Så för mig var den ingen hit. Men perfekt om man ska gifta sig eller göra ngt särskilt.

#7 - Natali bloggar om LIVET

JÄTTEFINT. Jag har testat, det var snyggt i ett par dagar, sen började fransarna ramla av och det blev gluggar och det var riktigt fult. Jag hinner inte fylla på dom så ofta som jag skulel behöva. Så för mig var den ingen hit. Men perfekt om man ska gifta sig eller göra ngt särskilt.

Svar: Jag har haft mina i lite över två veckor och dom är fortfarande lika fina! Har tappat kanske 4-5 fransar totalt på båda ögonen!
bambi

#9 - yasmine modell mamma och fru

snyggt med förlängning
ja maten var super god hehe.
allt bra idag?
kika gärna in mitt tips på snygga sängkläder
kraaam

#10 - Tess

Jag skulle ha väldigt svårt för det där för jag vill gärna gnugga mig i ögonen när jag är lite trött eller när jag badar ute t.ex. :-)

#11 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Det blev väldigt stor skillnad. Men hur gör man om man vill ha lite färg på fransarna under? Om man har mascara på dem så får man ju inte gnugga bort det på kvällen sen. Hmm...

Svar: Jo, men man ska kunna ha mascara på underfransarna (man får gnugga bort det försiktigt på kvällen). Jag brukar inte ha det annars så för mig är det inga problem!
bambi

#12 - hanna

Sminkar du dig på underfransarna då?:)

Svar: Nej, det brukar jag inte göra!
bambi