bambi

Safari - Kolmårdens linbanesafari
Min favorit på Kolmården var helt klart linebanesafarin! Det var superhäftigt att tyst och stillsamt åka ovanför alla djuren och blicka ner. Man kände sig väldigt nära djuren eftersom linebanekorgen är "öppen", det är inte fönster mellan gallret.
 
På denna bild syns mitt operationsärr väldigt tydligt... annars så tycker jag att det inte syns så mycket.
 
Lejonen var rätt så trötta när vi åkte förbi dom
 
En björn promenerar runt under linbanan
 
Nästa gång vi åkte förbi lejonen så var det några som busade/bråkade med varann
 
En vacker utsikt bjöd linbanan på också!
#1 - Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Detsamma! Kramar :D

Ps, snart är vi bloggiskollegor, hoppas och tror att det är officiellt nu, papper är påskrivna så nu väntar vi bara på teknikerna i semestertider :D

Svar: Jaså, nej men va roligt! Välkommen välkommen! Hoppas att du kommer att trivas!
bambi

#2 - Evelina - mamma till Lucas

Vilken häftig upplevelse.

De är första gången jag är inne på din blogg idag... (tror jag, asså man har ju varit över allt o ingenstans så man kommer ju inte ihåg om man besökt vissa bloggar eller inte....haha... speciellt då man ändrar layout hit o dit). Men iaf... Du skrev om ett operationsärr. Jag satt verkligen o stirrade på bilden på dig. Tänkte; vad är de hon menar? Såg de verkligen inte. Följde länken o läste många fina, hemska tankar o ord från dig... de är skrivna från hjärtat o de berörde ända in. Jag kan aldrig säga att jag förstår vad du gått/går igenom... jag vet bara hur det är att stå på sidan om. De har jag gjort flera gånger... Så fruktansvärt. Men man känner din kämparglöd. Jag kan bara jämföra den med min sons kämpande. Jag beundrar den glöden man får, stor som liten.

Varma styrkekramar till dig fina du <3

Svar: Tusen tack och hoppas att du kikar in snart igen :)
bambi

#3 - Linn

Vilken supergullig header! I like :-)

Svar: Tack :)
bambi

#4 - Annika

Fin blogg :)

Svar: Tack och välkommen åter :)
bambi

#5 - Stina

Vilka olika upplevelser man kan få av linbanan beroende på vädret. Själv svor jag som bara den över att den var så öppen då himlen självklart öppnade sej när vi satt i den och alla jackor och paraplyn var kvar i barnvagnarna...Men det var kul att se djuren, det lilla vi såg av dem där vi försökte gömma oss för regnet :-)

#6 - Saerv

Hur lång tid tar linbanan? Kommer man tillbaka där man började eller slutar det på ett annat ställe än där den började?

Svar: Den tog 28 minuter om jag minns rätt och ja, man kommer tillbaka till där man startade!
bambi

#7 - Anna - Mamman som gått ner 38kg!

Jag tycker det är skit äckligt att åka i den där korgen! :)

Sv: jag tycker det är så mycket lättare att räkna kcal på sommaren pga alla goda frukter som innehåller väldigt lite kcal :)

#8 - Malin

Ja visst är det!!!! Trodde inte man kunde komma djuren så när som man faktiskt gjorde på Borås Djurpark så det var riktigt häftigt! Längtar redan till nästa besök och sen när Vilja blir lite äldre så blir det helt klart ett besök på kolmården!

Kram!

#9 - Malin S

Så mysigt på Kolmården ju! Och nästan ett måste att ha några dagar där för att hinna se allt :)

sv: Åhh.. jobbigt med ryggskott. Ja du.. jag vet inte om det hjälper, men kanske? Det kan ju mjuka upp muskler och så.. kanske förebygga? Jag vet inte, men tycker att det är riktigt bra på många sätt :)

Svar: Ja, det var perfekt med två hela dagar så att vi inte behövde stressa igenom allt :)
bambi

#10 - Tess

Oj, vilken utsikt! Den gick högre än vad jag trodde! Fin slapparstil lejonen har :-)

#11 - dianasdrömmar

Mysigt med besök på Kolmården, vi har avverkat Liseberg precis...Linbanan verkar mysig, hoppas du har en härlig sommar.stor kram Diana

Svar: Åh, jag älskar verkligen Liseberg! Kram
bambi