bambi

The rock - not so much a rock
En sak som förvånade mig väldigt mycket när vi åkte ut till Alcatraz var att det fanns så otroligt mycket vackra blommor där!
 
Ön kallas ändå "The Rock" så jag såg framför mig en kall sten-ö, men så var verkligen inte fallet! Undrar då varför den kallas för "The Rock"?
 
Så här ser ön ut när man närmar sig med båten. Själva fängelset ser man högst upp.
 
Några av alla vackra blommor på ön
#1 - Hanna

Vad fint det ser ut!

#2 - Camilla

Riktigt vackert! Min teori är att det skulle vara "solid as a rock" ;)

#3 - Anonym

Den kanske var mer av en "rock" förut :)
Kanske inte tilläts växa så mycket blommor/ träd där förr när det användes som fängelse.

#4 - Marie

Härliga bilder!

Jag har en fråga jag velat fråga länge,

Går alla in med skorna på där? Hur gjorde du?

Jag har precis flyttat till Irland och tycker det är skitjobbigt att gå in med smutsiga skorna på.

Svar: Haha, det är många som frågar mig detta! Ja, dom går in med skorna men jag och min syster (från Sverige) tog av oss skorna... kändes så dumt att gå inne med skorna, speciellt när dom har heltäckningsmattor överallt!
bambi

#5 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Hm, var det så där mycket blommor när det var ett fängelse då? De kanske har "förskönat" stället lite, för att det inte ska bli för deprimerande. ;)
Men fint var det i alla fall.

#6 - Angelica

Åh där hade jag också velat varit :)