bambi

Varning!

 
Detta klistermärke har jag nu sett ett par gånger på reklamskyltar lite överallt. Sån här reklam kanske skulle behöva en varningstext?
#1 - Natali bloggar om LIVET

Men det finns ju onekligen människor/kvinnor som ser ut så där. Varför skulle det vara skeva ideal? Jag förstår inte detta med att bara kvinnor med bulliga magar och hängiga rumpor har äkta och riktiga kroppar. Vi kan väl acceptera att alla ser vi olika ut. Den där reklamen är inte särskilt skev alls, inte i mina ögon. Jag ser faktiskt ut så där, trots att jag fött 3 barn.

#2 - Bambi

Natali: Det som blir skevt är när bara en sorts kropp syns. För det sänder verkligen signalen att det bara är den kroppstypen som är ok.

#3 - Heidi

DEN varningstexten gilla jag!! =)

#4 - Angelica

Den texten va bra!!

#5 - Amie

ja, Natali, det finns många kvinnor med sådana kroppar, men de flesta ser inte ut så-och varför får alla andra sorters kroppar inte synas? Varför är det bara unga, slanka, inte sällan retuscherade kroppar som ska sälja kläder? Borde inte alla kroppar visas, så som verkligen faktiskt ser ut. Och varför är det inte samma krav på mäns utseende?