bambi

Allt ska friteras!
Bara på Board Walken i Santa Cruz så hittade vi en massa konstig (friterad) mat.
 
Vad sägs om lite friterad cheesecake?!?!
 
 
Vi åt Corn Dogs som är varmkorv som är doppad i en smet som (så klart) friteras. Den var mycket god!
 
 
Men vad sägs om friterade Twinkies (som är typ som sockerkaka med fyllning) eller friterade Oreos?
 
 
Vi var tvungna att testa en friterad Twinkie och den var faktiskt riktigt god! Men som min syster sa "it's a heartattack waiting to happen", för Twinkies är så onyttiga som dom är!
 
 
En annan häftig sak som dom hade (men som inte var friterad) var dippin' dots! Det var små kulor som var glass!! 
 
 
 
Sen testade vi Funnel Cake, som var som friterad våffel-strimlor (mycket svårt att förklara) med florsocker, grädde och äpple ovanpå. Supergod!! (Ja, jag har nog gått upp några kilo efter denna resa dag)
 
#1 - Jo

Härligt att du testar så många smaskiga grejer! Jag har också varit där på The Boardwalk men testade bara Churros. Ångrar mig nu när jag ser allt gott som du testat. :-)

#2 - Sara - Mamma till Max 3,5 år

testade du friterad cheesecake?

Svar: Nej, det gjorde jag inte! ;)
bambi

#3 - Malin....Med en gnutta ironi och en nypa salt skapar vi nåt så härligt som självdistans…

Åh, dippin´dots!!!! Nu fick jag extrema flashbacks från när jag bodde i NY.... Gott ju!! :)

#4 - Jenny Sjöberg

Friterad cheesecake låter som det bästa av två världar... :P
Hoppas jag får chansen att testa det någon gång.