bambi

Barnen växer så fort
 
Jag njuter av varenda minut med barnen nu. Det är en härlig känsla, för jag vet att man lätt kan tröttna på att lyssna på barnens tjat men just nu så är det bara härligt! Jag har nog aldrig haft ett större tålamod med dom, som jag har just nu.
 
Det kändes som om barnen hade vuxit hut mycket som helst på dom där 11 dagarna. Speciellt Leah som pratar massor och säger "den dära" hela tiden, vilket hon inte gjorde förut. 
 
Dom säger så söta saker. På förskolan så har dom en tavla i hallen där dom skriver roliga saker som barnen har sagt. Zack var med för första gången denna vecka! Pedagogerna hade berättat vilka barn som skulle sluta nu under sommaren men sa att dom självklart får komma och hälsa på och då hade Zack sagt "Det heter inte hälsa på, det är bara att komma!".
#1 - Nena

Det är en himla bra idé det där att skriva upp sånt de sagt. På våra barns dagis hade de en bok där de skrev upp roliga citat. Min son hamnade där en gång med svar på frågan: Var är dina vantar? I det varma kylskåpet! (Torkskåpet alltså...)
Sen hade de en tavla där de varje vecka ställt en fråga som barnen fått svara på. Jättekul!!! Minns särskilt när de frågat vad barnens föräldrar jobbade med. Nästan alla svarade "spelar på dator", men ett barn hade svarat. "min pappa gör strömmen och min mamma använder den!"

#2 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Hur tänker ni kring fler barn i framtiden? :)

Svar: Vi tycker att det räcker med två så det blir nog inga fler barn :)
bambi

#3 - Tess

Jag fick lite dubbla känslor angående den där skrivtavlan... Tänk de föräldrar som aldrig får se sina barns namn där? Kanske blir lite av en prestationsgrej :-S