Det är verkligen bra skrivet. Många företag verkar inte heller förstå detta med att risken finns för att de "hängs ut" om de inte sköter sin del av avtalet och faktiskt är direkt otrevliga som de varit mot Sandra.
Vi gör ju liksom lite så vi bloggare....recenserar menar jag och är vi inte nöjda så är det klart vi skriver det med....
Nu har jag gjort och skickat vidare din utmaning förresten. Jag sa ju att det var på gång :-) http://bit.ly/M0CpJ0
Nu har jag en liten blogg och har därför inga sådana samarbeten. Men jag funderade på det du skrev:
"Glöm inte ert värde som bloggare och reklam på bloggar är värt så oerhört mycket mer än vanlig traditionell reklam i t.ex. tidningar, som man har lärt sig att ignorera!"
Jag läste en intervju nyligen (minns inte var dock) med representanter från ett par olika företag och de menar att bloggarnas "makt" har minskat eftersom vi bloggläsare mer och mer börjar uppärksamma att det är just reklam (som när ngn bloggare ofta skriver om ett företag och visar kläder därifrån tex) och därför upplevs dessa som mindre trovärdiga. De som intervjuades menade att de som företag har det i åtanke att det faktiskt inte alltid är så positivt att förknippas med den sortens reklam...
Jag tycker debatten skulle föras mer., det skulle vara intressant att följa. Är det verkligen så att bloggarnas trovärdighet har minskat?
Ja nu har jag också läst inlägget du länkade till och därigenom hamnat hos bloggar som haft samma problem. Är det ngt jag verkligen avskyr så är det orättvisa och brutna avtal! Bra rutet!
Tycker att det är bra att bloggarna går ut med detta (och att företaget får en chans till bättring) för kan de inte ta hand om sina samarbetspartners bättre så tar de nog inte hand om mig som kund heller tänker jag...