bambi

Dagens fråga: Vad behöver du alltid ha hemma i köket?

En del saker kommer man långt med och några saker känna alltid bra att ha hemma och det är: parmesan, bacon och krossade tomater. Det kan piffa upp det mesta!

Har ni några ingredienser som ni alltid vill ha hemma?

#1 - Caroline

Ja bacon och krossade tomater håller jag med om, det har jag alltid hemma. Efter det får jag nog säga gullök och ägg!

#2 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag avskyr verkligen att baka och laga mat men vi har alltid krossade tomater hemma, sen tycker jag det är bra att ha matlagningsgrädde. I frysen försöker jag alltid ha köttfärs och kyckling. Då kan man lätt svänga ihop en köttfärssås alt en kycklinggryta.

#3 - Tess

Smör och ägg är sådana saker jag alltid måste ha. Bakar mycket, så utan det kommer jag inte långt :)

#4 - Therese

Grädde, ägg och riktigt smör:)

#5 - Helena

mjölkfri matlagningsgrädde, ketchup, tomater, smör, pasta

#6 - MiaShopping

Fetaost och pesto så man kan göra en smarrig pasta.

#7 - LILITH - Borderline & mamma

Det vi alltid har hemma är krossade tomater och svamp i skafferiet, grädde och ägg i kylen och köttfärs och kyckling i frysen.

#8 - Sabina

Creme fraiche och ägg skulle jag nog säga :D

#9 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Håller med dig om krossade tomater och bacon. Men här hemma måste vi alltid ha ägg och korv med. Då kan man alltid tillaga nån måltid som passar allas munnar ;)

#10 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Ja, krossade tomater är ett måste. Jag måste ha massa kryddor också, så det är alltid fullt i kryddhyllan.

#11 - Anonym

Sallad, paprika, frysta bär, skinka, knäckebröd och turkisk yoghurt finns alltid här, på detta klarar jag både frulle, lunch och middag=)

#12 - lovisa/polichinelle

Krossade tomater är en självklarhet, likaså pasta, grönsaksbuljong (så man kan slänga ihop någon soppa) och morötter.