bambi

Förberedelserna för Midsummer's Eve är igång
 
Vi håller på och förbereder för festen ikväll. Jag vet inte hur många vi blir för hela kvarteret vill komma på vårt Midsummer's Eve firande. Så vi lagar en massa massa mat och bakar en massa gott.
 
 
Min syster bakar svenska kanelbullar (med pärlsocker på - något dom inte har här!). Jag och min systerson gjorde chokladbollar (något dom inte har här). Sen så ska vi bjuda på köttbullar, Jansson's frestelse, potatisgratäng, kyckling och bearnaisesås (som dom inte visste vad det var).
 
Vi var iväg och handlade mat imorse och det är så roligt att gå och handla mat här. Dom har ju såna sjuka grejer här! För det första så är det omöjligt att få tag på grädde med 40% fett, vi hittade bara grädde med max 18% så vi fick nöja oss med det. Sen är det inte så vanligt med smör heller, här använder dom det här istället (fejk-smör):
 
 
Som ni ser på flaskan (som är en sprayflaska) - 0% fett och 0 kalorier.
 
Vanlig mjölk är lite svårt att få tag på också, men en massa andra konstiga mjölksorter finns i varje butik:
 
Mandelmjölk (hade jag aldrig sett förut!)
 
Kokosmjölk
 
Sen så finns vin och champagne i vanliga matbutiken:
 
 
Deras flingsortiment är ju helt sjuk! Bara en massa godis!
 
 
Dom har lite roligare glass-sorter än vad vi har där hemma:
 
 
Och allra konstigast är väl att det finns en Starbucks mitt i butiken?!?!
 
#1 - Heléne

Glad midsommar!

#2 - Jessica

Hej! Ser man bara på fett som onyttigt i USA men inte socker?

#3 - Jessica

Hej! Ser man bara på fett som onyttigt i USA men inte socker?

Svar: Jepp, det är bara fett som är farligt enligt dom!
bambi

#4 - emma sofie

Jätteroligt att du uppdaterar om allt du ser och är med om där borta. Så roligt med olikheterna!

#5 - Anonym

Hejsan

Glad Midsommar

Om de inte fanns detta i affärerna då är de ju inte USA:):)
De har så ovanliga förpackningar som gör att man drar sig till dem och köper dem...inte som här hemma tråkiga/trista. S är trist. USA mer fun.

Krammiz
Sussi

#6 - Aniika

Man måste bara älska USA... :) verkar som du har en härlig resa. Ät lite för mig också!

#7 - Madeleine i CA

Jag läste igenom hela din resa igår och jag blev lite fundersam över det du sa om grädden.. och kollade på min grädde här hemma, och den har 36% fett. Heavy whipping cream. Ni måste ha tittat på de andra varianterna.