bambi

Tigers film


Idag har vi varit på nypremiären av Tigers film! Detta blev Zacks fjärde biobesök och precis som alla andra gånger så satt han helt klistrad. Det var premiär för Leah och där gick det dock inte lika bra. Hon "pratade" väldigt högt hela tiden och hade väldigt svårt att sitta still.



Barnen är stora fans av Nalle Puh och redan runt 1 ½ års åldern kunde Zack namnen på alla karaktärerna. Jag tycker att Nalle Puh är helt okej jämfört med andra Disney filmer (med en massa prinsessor som ska räddas). En vän till mig tycker dock att dom alltid ska lura varandra så mycket i Nalle Puh filmerna och visst det kanske inte alltid är så bra, även om det är med en god tanke bakom...

Tycker ni om Nalle Puh?
#1 - Jessica S

Jag hörde inte henne alls så det var nog helt ok! Kram!

#2 - Linda

där jag satt va det tyvärr på tok för rörigt för att lyssna på filmen.... men men...



jag störde mig på att karaktärerna hade helt andra röster mot va det brukar ha?? eller? minns jag fel...?

#3 - britta bloggar

jag tycker att filmen var ganska fånig faktiskt. men som du skrev, nalle puh är bättre än mkt annat...

#4 - Camilla

Jag hörde inte heller er, det var så mycket folk och så många som inte var så tysta så det var nog ingen fara. Men skoj var det, fast mina grabbar var nog lite förstora (5 och 6 år) för Tiger dom ville gå efter en stundmen vi stannade till slutet. Tusen tack för att vi vann och fick nöjet att gå det var skoj.

Kram Camilla

#5 - tindra

Matteus & hans kusin var så fascinerade av filmen & älskade Tigger :)

#6 - Mamman till L & L

Det jag tycker är lite tråkigt med Nalle puh är att i princip alla (utom kängu) är män och att varje bikaraktär som dyker upp utöver gänget också brukar vara det. Pratar de om ett monster som någon drömt om är det också en han. Men man tänker ju inte på det för alla är de ju så gulliga och neutrala tycker man. Men just I nalle Puh filmerna blir det så tydligt med ett det manliga är norm och det kvinnliga är något outstanding. Alla har de ju massa olika egenskaper men kängu är såklart den moderliga som håller koll på dem alla. Utöver det tycker jag att filmerna är helt ok och har fina budskap och så, men just de här detaljerna tycker jag är så typiska med disney.

#7 - Gaymasen

Jag har varit på bio två gånger med min mamma. Första gången somnade jag. Andra gången LOVADE bror och jag att vi inte skulle somna, vi såg då lejonkungen, men vi somnade även då. Sen ville inte mamma gå på bio med oss någon mer gång. ^^

#8 - Tantmango

Jag har inte sett Tigers film men Nasses film och den omHeffaklumpen går varma här hemma. Är lite kluven kring filmerna. De verkar rätt könsneutrala men egentligen är alla män utom Kängu som är så moderlig. I Nasses film klagar de så mycketpå hans litenhet att han får komplex och de fryser ut honom - men går iof sedan och letar reda på honom och kommer på hur bra han är. Ofta i Nalle Puh-historierna är de så taskiga mot Kanin och förstör hans grönsaksland som han lagt ned så mkt jobb på. Och Ior är de inte alltid så snälla mot heller.

Kanske överanalyserar jag. Jag tycker ändå det är ok för Isis att titta på dem men är inte helt nöjd. När hon blir äldre får amn väl vara med och förklara mer om varför den och den blir ledsen osv. och det borde ju vara lärorikt! Hon har för övrigt lärt sig att man inte ska bråka från Nasses film. Hon reagerar alltid när hon ser detpå tv eller någon försöker ta hennes leksak t.ex. "Inte bråka! ropar hon då till!