bambi

Double chocolate chip cupcakes
Jag är så glad att jag köpte med mig hem en massa chocolate chips hem från New York (även lite roliga sorter) för att förutom att dom är goda att blanda i bakverk så är dom även himla fina att dekorera bakverk med. Men det finns att få tag lite varstans i Sverige också har jag förstått. Jag ska försöka hitta ett ställe som säljer det här på Söder!



1 ½ dl vetemjöl
½ dl kakao
1 1/4 dl strösocker
1 ½ tsk bakpulver
en nypa salt
40 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjölk
1 ägg
1/4 tsk vaniljessens
1 dl chocolate chips

Cream cheese frosting
300 g florsocker (ca 5 dl)
50 g smör, rumstempererat
125 g färskost (t.ex. Philadelphiaost)

Chocolate chips till dekoration

1. Värm ugnen till 175 grader.
2. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke och vispa samma med en elvisp.
3. Vispa ihop mjölk, ägg och vaniljessens. Häll långsamt hälften av mjölkblandningen i mjölblandningen medan du vispar. När alla klumparna har försvunnit så häller du i resten och vispar tills smeten är slät. Rör till sist ner chocolate chipsen.
4. Skeda upp smeten i formar och grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter. Prova med sticka innan du tar ut dom!
#1 - Emmie

Borde man inte kunna göra det själv genom att smälta choklad och droppa droppar på ett bakplåtspapper?

#2 - Monia - mamma till Tuvalie ♥

gott! :D

#3 - Norea

Fanns de inte på http://www.englishshop.se/ vid Medborgarplatsen,som jag tipsade om tidigare?



Kontakta annars http://www.grays.se/ , vilka återförsäljare de säljer till.



Annars finns ju http://www.usagodis.se/index.html på Upplandsgatan i Stockholm och verkar iaf ha Hershey Chocolate Chip.



Lycka till!