bambi

Kräks vid feber och hosta


Igår kväll när maken nattade barnen så kräktes Leah i sin säng - hela middagen kom upp. Så det var bara att börja prata om vem som skulle vabba när. Jag tar dagen idag och maken tar morgondagen.

Men grejen är det att Leah verkar inte alls vara magsjuk. Hon hostar oerhört mycket och ni kanske kommer ihåg att hon har förut hostat så mycket så hon kräkts. Maken berättade att när hans bror var liten så kräktes han så fort han hostade eller hade feber, så det verkar som om Leah har det likadant. Stackarn!

Och ca 15 minuter efter jag skrev detta inlägg så kräktes Leah i soffan och det ringer på dörren direkt efter. Utanför står ett bud med en jättefin frukostöverraskning från Jysk (visar er sen) och jag kommer få tvätta hela dagen. Nu ska jag och Leah hoppa in i duschen!
#1 - Majsan

Stackars lilla Leah. Vet nu inte hur många tänder hon har fått, men både vår grabb och vår minsta har fått hög feber och kräkts i samband med de fått tänder och speciellt kindtänderna.



Hoppas hon repar på sig snart :)

#2 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Stackars Leah! Min yngsta son har alltid kräkts när han fått öroninflammation. Första gångerna förstod vi ju inte att det hängde ihop, men sen har det varit det tydligaste symtomet. Men även han hostade så han kräktes när han var yngre, massor av slem som måste upp. Krya på henne!

#3 - Evelina

E är likadan, spyr nästintill ALLTID när han är förkyld och hostar :-/

Jobbigt för dom och lite surt är det ju när man ändå måste ha karens hemma fast man vet att det inte är kräksjuka ;-)...

#4 - Helena

A kräks ofta när han har hög feber, jag likaså. Det är inte heller ovanligt att han kräks när han hostar mycket. Senast var förra veckan...

#5 - Sandra

Krya på i sjukstugan.

Här hemma har jag halsfluss och lunginflammation, yngsta sonen hostar o snorar med feber. Äldsta dottern feber o kräks. Verkar dock i inte magsjuk, utan kräks av den höga febern.

#6 - Natali BLOGGAR OM LIVET

Men fyy vad jobbigt, spyor är ju det värsta som finns :( stackars er.

#7 - Carro

Hej!

Det där hände oss också för några veckor sedan. Min son vaknade mitt i natten med feber och kräktes ner hela sängen. Fruktade det värsta (kräkis) och stålsatte mig, men det blev bara en kräkning. Tydligen en vanlig feberreaktion.

#8 - kela

Så där är min signe med, hon kan hosta så att hon kräks, men det har blivit bättre sen vi fick astma medecin som stoppar hostan innan den blir så pass "djup". Däremot spyr hon ofta när hon får feber, och oftast för att den stiger så snabbt. Hon kan vara helt frisk i ena stunden och sen har hon 41 grader i nästa ock kräks...stackarn....

#9 - Linda

Mina 2 yngsta ungar kräks när de har hög feber...

Jag blir väldigt illamående också och kan svimma när jag har feber..