bambi

Med mig i en påse över atlanten


Innan vi åkte hem så sa jag till maken att jag måste testa och ta med mig några cupcakes hem till Sverige. Jag var lite osäker på om jag ens skulle få ta med mig dom genom säkerhetskontrollen och tullen och allt.

Vi begav oss till Magnolia Bakery som ligger vid Rockefella Center och butiken var fullsmockad med folk! Bakom disken jobbade hur många människor som helst och 6-7 stycken höll bara på och bakade nya cupcakes. Så färska var dessa cupcakes och va många det måste gå åt!


I bakgrunden ser ni hur dom håller på och gör cupcakes!


Och som ni ser så gick det faktiskt rätt så bra! Dom håller sig färska i minst två dygn sa dom, men dom är okej i en vecka ungefär.

Det var lite roligt för när vi checkade in så utbrast han bakom disken (för han skulle ju checka in väskor och kolla vårt handbagage) "oh, my god! Magnolia Bakery is my favorite!" och då började han i check-in disken bredvid honom "But isn't Crumbs better?" och så var cupcakes diskussionen igång... haha...

Vis säkerhetskontrollen på Island så var det en som la min påse ner (!!) och jag trodde då att alla cupcakesen skulle ha ramlat ur men det gick bra också ;)  Det kändes lite som om jag gick runt med sprängämnen eller nåt men det var värt det! Så nu kan jag även njuta här hemma utav dessa himmelska bakverk!  :D
#1 - Fröken M - Vinn 500:- att shoppa för hos IoB-Butiken !

jösses vilka godingar :)

#2 - Miosliv - FOTO - FAMILJELIV. just nu: MÅNADENS BILD - var med du med!

Hihi hur många olika "cupcake" märken finns det som konkurrerar där borta? :p



Förresten, skulle vara jättekul om du ville vara med i ett bidrag till "Månadens bild", kanske någon ifrån resan? :)

#3 - Anne

Ni verkar ha haft en fantastisk resa! Härligt!

Så fina cupcakes hade jag gärna smakat :)