bambi

Mera nostalgi


Saker som jag saknade när jag flyttade till Sverige var donuts och pretzels (bland annat). Och för att få riktigt goda och färska donuts så ska man gå till Dunkin' Donuts. Överallt så ser man folk gåendes med muggar därifrån och dom har värsta kaffemenyn med allt från hasselnötskaffe till hallonkaffe.


Jag ville känna mig som en äkta New York-bo så jag tog med mig mitt (superheta) te på tunnelbanan.




Pretzels är också något som är väldigt gott. Till skillnad från mycket annat här i landet så är det inte sött, utan salt. Det finns hårda pretzels men jag pratar om dom mjuka som bakas. Degen inuti är supergod!


#1 - Fröken M - Vinn 500:- att shoppa för hos IoB-Butiken !

Åh, dunkin donuts är en favorit !!

Men det är ju helt OMÖJLIGT att bara välja en !?

#2 - Aniika

Åh, jag skulle kunna leva på Pretzels...