bambi

Tävling: Vinn Baby Bee Getting Started Kit


Nu har TRE av er chansen att vinna ett jättefint babykit från Burt's Bee. Om ni inte känner till Burt's Bee så är det en underbar hudvårdsserie som använder 100% naturliga produkter! Så här säger dom själva: Vi strävar efter att uppfylla 100% naturligt innehåll i våra produkter i stället för 100% ekologiskt, då vi känner att ekologiska normer för personliga hygienprodukter ger alltför stort utrymme för tolkning (samt potentiellt en negativ miljöpåverkan pga transportavstånd). De normer och krav som idag finns för ekologiska produkter kräver att endast 70% av produkten är framställd av certifierade ekologiska ingredienser. Frågan är vad de resterande 30% av produkten består av? Dessa 30% skulle kunna omfatta syntetiska ingredienser.

Innehållet i kiten är: Baby Bee Nourishing Lotion (25 g), Baby Bee Shampoo & Body Wash (50 ml), Baby Bee Diaper Ointment (20 g) och Baby Bee Nourishing Oil (30 ml). Alla produkter är fria från parabener och sulfater och är fulla av näringsrika botaniska oljor och bivax. Ett perfekt hudvårds-kit för ditt barn.

Allt ni behöver göra för att vara med och tävla om ett av dessa kits är att gilla Burt's Bee på Facebook och sen lämna en kommentar här, till detta inlägg, med en kort motivering varför just du ska vinna!

Om en vecka (28/3) utser jag tre vinnare!
#1 - Erika

Jag skulle gärna vilja vinna detta kitt, då en nära vän ska bli mamma om några veckor och detta skulle vara en fin gåva.

#2 - Maria Hoff Olsson

Ska bli mamma om ca två veckor och hade tänkt införskaffa sådant nu men får istället tillbringa sista tiden på sjukhuset då bebisen växer dåligt därav hade det varit kanon att vinna detta fina pris.

Gillar på Fb :-)

kram

Maria

#3 - Jenny

Byter ut hemmets förbrukningsvaror till ekologiska så detta hade passat oss perfekt. Mina två småttingar är dessutom torrisar och då är det extra viktigt med naturligt & ekologiskt för kroppen. Kram Jenny

#4 - Hanna

Jag vill gärna vara med och tävla. För mig är det självklart att använda så naturliga produkter som möjligt till mig och barnen. Vinner jag delar jag med mig av paketet till vänner, så de också kommer på att det går utmärkt utan mineraloljor och annat skräp :) Sedan vill jag prova något av innehållet själv också, eftersom jag inte provar den serien hos Burt´s bees förut.



Må gott!

#5 - Agnieszka-2barnsmorsan

Barnen ska få en liten kusin till sommaren, och detta paket skulle jag vilja vinna så jag kan ge det till min svägerska! Man vill bara ha det bästa till dem små!



Gillar på fb med namnet Agnieszka Gackowska



kram

#6 - Carola

Min dotter ska få en ny kusin om bara några veckor och detta skulle ju vara en underbar gåva att ge till den nyfödda! De ville inte ha kläder och sådant heller så lite klurigt att komma på vad man ska ge..men detta skulle ju vara super. De gillar även ekologiskt och vad är bättre än det att ge till en nyfödd bebis? :)

#7 - Rita

Det här setet skulle vara helt underbart att vinna! Om ca 7 veckor får vi vår lilla "sladdis" och jag har inga babyprodukter kvar av de andra två barnen, därför skulle det vara helt perfekt att få prova på nånting som nytt och helt naturligt!

#8 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Jag gillar - Beatrice Tävlar :)

Varför jag vill vinna?

För att ge till min finaste vän som äntligen(efter 4 års försök) är med barn. Jag håller på att fixa en goodiebag med grejer tills bebisen är född och ett sånt här paket hade ju varit toppen att ha med :)



Jag håller tummarna!

KRAM

#9 - Jenny Sjöberg

Det är en djungel därute med babytillbehör...

Men naturliga produkter låter självklart som något jag vill använda till min kommande bebis!

#10 - Marlene

Har en son på 3 år och en dotter på 11 månader. Sonen har alltid varit känslig för hudvårdsprodukter/tvättmedel mm och vi har fått vara väldigt noggranna när det gäller det biten. Vår dotter däremot, hon får lätt eksem och har många torra ytor på kroppen som lätt kliar och blir röda. Vi har ännu inte hittat något som hjälper trots tips och råd från BVC. Så när du skrev om det här kitet så tänkte jag "Kan detta vara lösningen? Kanske är det just detta som passar på vår dotter?" Jag håller tummar och tår för att vi vinner, det skulle vara kul att testa något som vi inte testat tidigare. För vem vet? Det kanske hjälper vår älskade lilla Minnah!

#11 - resume

It is bad for your skin. I wouldn't recommend using it.

#12 - Liselotte Bergstedt

Köper bara biologiska/ekologiska produkter till mina grabbar eftersom deras hud blir en helt annan. Men som mammaledig så svider det i bland att beställa - därför skulle det vara underbart att få vinna ett kit och kunna njuta fullt ut av förhoppningsvis underbara produkter. Har inte prövat detta märke innan...



Jag har gillat på FB

#13 - Aniika

Det här setet skulle jag vilja ge min svägerska, som får sitt första barn om bara några veckor. Hon och hennes man lyckades bli gravida på sista (!) IVF-försöket. Vi är så glada för deras skull, och längtar efter att få överösa lilleman med fina gåvor.

#14 - care69

Jag är gärna med då min yngsta har känslig hud. Går inte att använda vad som helst till honom.



Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/03/28-mars-vinn-babykit-fran-burts-bee.html

#15 - Sophie

Jag har gillat på facebook. :-) Skulle hemskt gärna vilja vinna ett kit. Är gravid med mitt första barn som beräknas anlända i sommar och det är ju en hel del som man behöver införskaffa innan dess. Vore perfekt att få ett helt ekologiskt kit så att man är säker på att det inte innehåller några, för bebisen, farliga ämnen.

#16 - Rebecka

Jag är gärna med och tävlar :) Det vore kul att kunna vinna till lilla killen i familjen som har lätt eksem i ansiktet. Jag har använt Burt's Bee i USA, men visste faktiskt inte att det finns i Sverige nu :)

#17 - Josefine, Blåeld

Visserligen har min son snart hunnit bli fyra år, men dessa produkter tror jag skulle passa både honom (och mig!) ändå! Ekologiskt är såklart ett plus, gillar inte alla "Bamse/Blixten McQueen/Barbie-produkter" som finns på marknaden - alla med en massa onaturliga tillsatser... Hoppas därför på vinst!

#18 - Lotta Anderström

Jag älskar deras produkter och det hade varit underbart att få et kit till min lille son!!! Han är dessutom ofta torr så det hade passat perfekt!!

#19 - Helena Lindgren

Jag är med jag gillar på facebook sedan förut det gör jag under namnet Helena Lindgren.



Min storasyster väntar sitt andra barn och hon fyller år i maj. Då tänkte jag ge henne detta som en liten present. som hon kan ha till sin bebis. Jag försöker tävla om sp mycket saker åt möjligt till hennes lilla bebis så hon inte behöver köpa en massa saker bara det viktigaste.

#20 - Martina

Åh, jag vill jättegärna vinna ett sånt här set till min systers kommande bebis. Jag är så stolt över att snart bli moster!



Jag har gillat på fejjan!

#21 - Madde

Hej.



självklart är jag med och tävlar.



Gillar redan på fb, Madelen Jansson.



Jag hoppas på att vinna för mina brorsöner har extrema problem med sin hud.

Dom får eksem och är torra speciellt höst, vinter och vår.

Detta kitt vore extremt kul att kunna ge dom för att få en chans att verkligen motverka med något som förhoppningsvis funkar ordentligt.



kram Madde.

#22 - mathilda

Har vänner som äntligen får en liten till sommaren, vore en fantastisk present att ge dom!

#23 - Desiree Larsen

Gillar sidan på facebook.



Sonen min har känslig hud och jag skulle gärna vilja testa detta på honom :)



Desiree Larsen

[email protected]

#24 - Marie-Louise

Jag skulle vilja vinna för jag tror det skulle kunna göra underverk på min vintertorra (skadade) hud. Jag tror nämligen att detta även passar min vuxna torra hud :) Jag har gillat på FB

#25 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

gillar på fb: Johanna Hellberg

min motivering är att jag borde vinna så jag kan ge bort detta kit i present till en kompis som nyss fått barn. produkterna verkar riktigt bra, så skulle vara kul att kunna ge bort såna :)

#26 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag gillar på FB, Anna Karlsson



har även tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2012/march/baby-bee-kit-283.html



Hoppas på tur i tävlingen då jag hört mycket gott om dessa produkter.

#27 - Annica

Gillar på fb, Annica Nilsson.



Vill bara vinna något just nu, eftersom man ska få betala tillbaka på skatten så man är inte så jätte pepp!

#28 - Sanna

jag är gärna med och tävlar om det här kittet åt min lilla kusin som är 2 månader! Hon är så himla söt och jag tycker att hon förtjänar det bästa! :)



Har gillat på facebook (Sanna Fernquist)

KRAM :)

#29 - yaiza aho

Snart föds min lilla gud dotter (lillasysters 4e barn) och jag vet att syster själv inte har råd med lite bättre produkter än icas eller coops egna, jag brukar inhandla lite mera salvor och oljor till henne, men vore nice med ett bidrag från bees oxå, har aldrig själv testat det :)

#30 - Cassandra

Jag gillar på FB (Cassandra Hs)



Jag vill vinna dels för att jag är otroligt nyfiken på detta märke, har aldrig testat det själv, men bara hört gott om det!

Så det hade varit oerhört roligt att få prova på :)

Sen så har jag en rätt så jobbig period i mitt liv, och behöver ta hand om mig själv i lugn och ro.

Dessa produkter hade hjälpt mig att fly från verkligenheten - i allafall för ett tag :)



Kram Cassandra

#31 - Josefine

Jag vill vinna för att helt naturliga produkter är verkligen något jag eftersträvar. Men jag tycker det är svårt att få tag på ett innehåll med 100% naturligt!

#32 - VS - Anna

Hej!



Gillar på Fb sen tidigare.



Burt's Bees har underbara produkter :). Skulle gärna använda de här till min lilla bebis, naturligt är bäst!



Ha det fint!

//Anna

#33 - Matilda Tilly (:

Min bror kom hem för tre år sedan med en tjej som jag tror hela familjen blev störtkär i. Hon är en underbar människa, med ett bra förstånd och hon bryr sig om andra människor samt är generös. I November förra året så kom hon hem med en ring runt fingret från Thailand och ett stort leende samtidigt som hon och min bror sa i kör "vi har gift oss". I Januari så var vi hundvakt åt deras lilla phalenehane som vi alla i familjen är förälskad i. Senare på kvällen så kom de hit för att hämta hem honom igen med tog en fika innan de åkte hem till sig. Då förklarade de att hon var gravid och min bror grät så lycklig han var. Det är båda deras första barn, och jag vill tacka dem för att de tagit hand om mig och brytt sig om mig när jag har haft det svårt. Och vad är ett bättre sätt att tacka dem på än att ge dem något som de kan behöva till sin förstfödda?



Hon är den finaste människan som går på denna jord verkligen och jag älskar henne som om hon var min egen syster. Så det här vill jag ge henne, för att visa min tacksamhet.

#34 - fia

Jag gillar det redan sen förut. Sofia martinsson heter jag.

Jag tycker det verkar vara jätte bra produkter och skulle vilja prova, men har dåligt med pengar just nu så därför vill jag vinna=) det är min motivering.

Ha en bra dag

#35 - Sofie Lindholm

Jag är gärna med och provar lyckan. Gillar redan pá FB med namn Sofie Lindholm



Motivering



När lönen inte räcker till för behövlig shopping,

ja, dà kan man tävla och ha en förhoppning,

för visst skulle det göra gott varje dag,

att fà ge det bästa och várda bebbens drag,

med detta härliga kit frán Burt Bee's shop,

skulle várt humör verkligen hamna pà topp,

tack Bambi och Burt Bee's för denna fina gàva,

den ska användas flitigt det kan jag lova,

nu hàller jag tummar och tàr,

kanske är det jag som denna vinst fàr.



Hşaller tummarna

#36 - Emilia R

Jag väljer oftast ekologiska produkter både till mig och min son. Har själv atopiskt eksem så är speciellt noga med hudprodukter. Skulle gärna vilja testa Burt´s bees till sonen. Jag har gillat på facebook! Ha det bra :)

#37 - Tilde & Filips mamma

Åhhhh det här vill jag gärna prova! Har en liten pojke på 6 månader som har mycket känslig hud. Har astma, allergi och får lätt eksem så vi måste vara extremt försiktiga med vad vi använder i bad och liknande. Det här verkar lovande, gillar på FB och håller tummarna!

#38 - annika

jag är jätte nyfiken att prova babykit från Burt's Bee.

gillar fb

#39 - Jessica

Jag har gillat på FB :)

Motivering:

Jag älskar att prova nya saker och vill att det ska innehålla så lite kemikalier och onaturliga saker som förstör en. Allt från mat till produkter. Det har gett mig ett stort intresse för olika produkter och skulle jätte gärna vilja ha denna 100% naturliga produkten och se om den verkligen fungerar. Med tanke på att honung är så nyttigt i matlagning så kan det även fungera superbra som hud produkt!

#40 - anette carlsson

Min vinter torra hud skulle bli glad om Burt`s ben produkter och någon av produkterna hade jag gett bort till en liten tjej i present. Hon har kommit i den åldern att det är lite spännande med "att ha samma saker som tonårs tjejer har men än har inte smink med hud produkter och använda det som vuxna gör är häftigt.



anette

#41 - Catrin

Mer och mer kikar jag på ekologiska produkter och självklart ska ju barnen ha minsta möjliga påverkan av kemikalier och tillsatser. Skulle vara spännande att få pröva Burt´s Bees! :)