bambi

Världens godaste Chocolate chip cookies
Varenda en av er som testar detta recept kommer att tacka mig tusen gånger om. Det är tametusan dom godaste kakorna jag någonsin har ätit! Doften av dom gör att det vattnas i munnen och jag brukar faktiskt inte vara så dunderförjust i kakor, men dessa slår alla andra kakor med hästlängder! Ni bara måste testa dessa!!



225 g rumstempererat smör
350 g farinsocker (ca 5 dl)
2 ägg
½ tsk vaniljessens
400 g mjöl (ca 6 2/3 dl)
2 ½ tsk bikarbonat
225 g chocolate chips (eller hackad choklad)

1. Värm ugnen till 175 grader. Blanda ihop smör och socker tills det är helt ihop blandat.
2. Tillsätt ett ägg i taget samtidigt som du vispar ihop allt till en jämn smet.
3. Vispa sedan ner vaniljessensen.
4. Tillsätt mjöl och bikarbonat och vispa ihop till en jämn och smidig deg. Rör ner chokladen förhand så att det fördelas jämt.
5. Dela kakdegen i fyra lika stora delar (varje del är till en plåt). Dela sedan varje del i 6 delar på varje plåt och grädda i 10 minuter. Njuuuuuuuut!


#1 - Helena

Tror att de är liknande dem jag brukar göra (min syster och jag hade ett smaktest av massa olika cookies-recept en gång i tiden).

För att inte tala om degen, mums!

#2 - Nina

ska baka dem till Frejas 1 års kalas. lät mumma!

#3 - Johanna

Yepp, tack för bra tips, gott! Har testat cheesecake-brownien också som du skrev recept på (för ganska länge sen nu, förra våren, typ?!?) och den var också god, så hädanefter kommer jag nog att lita på dig när du säger att något är gott!

#4 - Matti

Tack för att ha lagt ut receptet, huuur gott som helst(!!!). GULD.

#5 - Matti

Kan ju även passa på att skriva att jag har din blogg - med kategori "bakning" - som startsida. Hah1 Stoorgillar din blogg, så inspirerade och du lägger alltid ut så bra recept här. Som sagt, guld värt!

Kram Matti

Svar: Tusen tack!!! Va glad jag blev av din fina kommentar!!! :)
bambi

#6 - Världens bästa Maria

Var sugen på chocolate chip cookies och vilken blogg går man till om man vill ha goda recept? ;-) Modifierade receptet lite och här är resultatet: http://mariajohanssons.blogg.se/2013/october/mitt-stora-bak.html