bambi

Blåbär och vitchoklad cupcakes
Nu när det finns färska blåbär till bra priser så måste man passa på och baka lite goda bakverk med dom goda små bären. Igår så bakade jag dessa mumsiga cupcakes med blåbär och vit choklad, en underbar blandning!



75 g smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
2 dl socker
1 ½ dl mjölk
100 g vit choklad
80 g blåbär

Frosting
50 g blåbär
3/4 dl florsocker
300 g philadelphiaost
1 dl vispgrädde

1. Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret.
3. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke.
4. Vispa ägg och socker fluffigt i en annan skål.
5. Ha ner mjölblandningen lite åt gången i äggsmeten. Varva med mjölken och smöret. Vispa ihop till en slät smet.
6. Fördela smeten i 12 formar och fördela blåbären och chokladbitar i smeten. Grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter.



7. Gör frostingen under tiden. Mixa blåbären fint med mixer.
8. Vispa ner florsockret och blåbärspurén i philadelphiaosten.
9. Tillsätt grädden lite i taget och vispa ihop till en fluffig frosting. Låt den stå i kylen tills den ska spritsas på cupcaksen.

#1 - Sabina

Ser goda ut

#2 - BlogTools





Hej!



Vill du ha en mer framgångsrik blogg? Behöver du en knuff i rätt riktning?

Besök våran blogg på http://blogtools.blogg.se och se vad vi har att erbjuda dig nu under våran lansering.



Ha en toppendag!

/BlogTools

#3 - Josephinewestling - Mamma till Vira

mums va sugen jag blir på att baka nu!



ha en bra dag.

kram

#4 - Brassemamma

Det verkar otroligt gott! Det kanske är dessa jag ska baka i helgen? ;-)

#5 - Aniika

Ser lika gott ut som vanligt!

#6 - Rebecca

Mmmm, mums, låter jättegott. Ska provas någon dag.

#7 - Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland

Hej Bambi! Glad jag blev för din kommentar hos mig! Och ja, jag stannar bara sex veckor till. Mitt stipendium varar bara en termin så i början av juli går planet mot min pojkvän i Tyskland. Ha en fin dag! (Muffinsen ser HIMMELSKA ut!)

#8 - Emilia

Söta formar :)

#9 - Sana madebylove

Vad gott de ser ut!!

#10 - Linda - När 4 vill bli 5

Åh, jisses vad gott det såg ut! Mums!

#11 - Jeanettellyckligfruochtvåbarnsmamma

Åh vad goda de ser ut, dessa ska provas på lördag nr vi får gäster

#12 - Liz

Ser fantastiskt gott ut, måste provas! Hur många cupcakes blir det, ungefär?

Svar: Ca 12 st.
bambi