bambi

En barnbok med positiva tankar!


Imorse var jag på pressfrukost för lanseringen av en helt ny typ av barnbok. En barnbok som ska inspirera barn att våga testa egna idéer och som ska hjälpa barn att inte känna sig begränsade! Författaren Bruce King talade om hur barn begränsas och får negativ uppmärksamhet ända från födelsen. Barn föds inte med några negativa tankar eller känslor av att dom inte skulle kunna klara av saker, utan det är något dom får från föräldrarna och omgivningen. Och allt detta fastnar hos barnen. För varje positiv tanke finns 400 negativa.



Han talade också om att det inte finns några misstag. Man kan alltid lära sig från "misstag" och kanske lära sig att detta inte var något för mig. Så man behöver inte kalla det för ett misslyckande, bara en ny erfarenhet.



Det ska bli jättekul att läsa boken tillsammans med barnen! Efter pressfrukosten tog jag och Lina en fika ute i solen!

#1 - Caroline Frånlund

Åh den boken verkar underbar! Både för vuxna och barn! Den ska jag genast kolla in!

#2 - Ida

Den ska jag oxå kolla in - det är ju precis vad som behövs idag för alla!

Kanske borde köpa ett extra exemplar och ge till förskolan & fritids!

#3 - FIA FIT!

MEN! Denna gång tackade jag nej och du ja :-).



Att vi aldrig ses va?! Stört!

#4 - Lina

Hihi bilden blev ju rätt cool med håret flygande ;) Fina bilder... Min kamera funkar fortf inte :( surt...:( lade den i ris...well well...bara en 1000 kr kamera men öndå...kram kram

#5 - Maria

Vilket bra upplägg för barnbok! Och vuxenbok!

#6 - stina

Vilken härlig bok! Tack för tipset!!