bambi

En blomma i Afrikas öken
I lördags såg jag En blomma i Afrikas öken som har baserad på en sann historia (som också är en bok).

Det är en otroligt gripande historia om en supermodell som flydde från Somalia eftersom hon skulle bli bortgift när hon bara var 11 år. När hon kommer till västvärlden och skaffar vänner så märker hon att hon inte alls är som alla andra. Något som för henne var en självklarhet är inte det i västvärlden, nämligen att bli omskuren som kvinna. Hon trodde att smärtorna som hon kände på grund av omskärelsen var något alla kvinnor kände.

Hon berättar öppet om sin omskärelse för media och FN, allt för att försöka få stopp på det. Men det pågår fortfarande, svårt att förstå egentligen men varje dag blir 6000 flickor/kvinnor omskurna.

Jag ger denna film en 4:a av 5 möjliga.
#1 - tindra

Den är sååååååååååååååååååå bra!!!

Rekommenderar den starkt!

#2 - tindra

Den är sååååååååååååååååååå bra!!!

Rekommenderar den starkt!

#3 - Natali BLOGGAR OM LIVET ♥ ♥ ♥

Har fortfarande inte sett filmen men älskade boken! Måste se filmen snart.

#4 - Angelica - En Bebislängtan ♥

Det där är en riktigt bra film!

#5 - Tant Skarp

Jag älskade den. Ville inte att den skulle ta slut.

#6 - TantMango

Boken var jättebra så jag blir sugen på att se filmen också!

#7 - Bondmoran

Kan bara hålla med! Den är underbar verkligen!



Men du, en annan sak som också är underbar:

Du har blivit utmanad inne hos mig. Jag har svarat på ett gäng frågor och sedan knåpat ihop 10 st egna frågor (sjukt intressanta och intelligenta så klart) som jag utmanar dig att svara på.



Du hittar dem längst ner här: http://bondmoran.nu/?p=5209



Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

#8 - Amanda

Jag grät som ett barn när jag såg den filmen. Ångrar dock inte en sekund att jag såg den!

#9 - carin

Om ni inte sett filmen eller läst boken så borde ni göra det.Den är så gripande och samtidigt vacker berättelse baserad på en verklig händelse,