bambi

Ladurée Stockholm


Hurra, äntligen har det franska lyxkonditoriet Ladurée öppnat på Grev Turegatan 15 i Stockholm! Idag var jag och Lina där på ett litet besök. Förutom sina färgglada macarons, som de är mest kända för, tillverkar de diverse andra bakverk, honung, skönhetsprodukter och doftljus.




Hela butiken går i pastelliga färger och väggarna är fyllda av vackra askar!





Vi fick provsmaka några macarons som verkligen smälte i munnen! Helt ljuvliga! Så jag kunde inte låta bli att köpa med mig några hem.

Visste du att:

  • Ladurée säljer mer än 15 000 macarons varje dag!
  • Ladurée har tillverkat macarons i ca 150 år, men den dubbla varianten med fyllning (som vi är vana att se den idag) uppfanns 1930.
  • Macaronsen hos Ladurée Stockholm flygs in från Schweiz.

 




Öppettiderna på Ladurée Stockholm är måndag till fredag 10-19, lördagar 11-17 och söndagar 12-17.




Här borde det inte vara några problem att hitta någon bra Mors Dag-present i allafall!!



Nu ska jag njuta av mina macarons på balkongen med en stor kopp te!

Update: Favoriterna var pistage och vaniljen!

#1 - Ladydahmer

GAAAAAAAAAAAAAAAAH VILL HAAAAAA

#2 - Lina

Oh vad snabb du var :) Åå vad fint inlägg :) Tack för idag så trevligt å ses :) Jag kom precis hem.......blev en ny Iphone å lite shopping... Men min kamera verkar död :( Ska testa ladda om batteriet............... Får jag låna bilder fr dig OM jag länkar t dig? Tack för länkning, kram kram

#3 - Titti

Jag var där i lördags och köpte en ask ...den med hundtandsmönstret....

Ljuvliga små bakverk....jag tycker om caramel och

rose.

Oj så de flygs in....jag fick nästan för mig att de tillverkades på plats!

Kram Titti-Umeå

#4 - lilla fröken Rosenlind

Hej!
Jag skulle så gärna vilja köpa en parfym av dem.. (home fragrance) och undrar om de säljer sådana i sin butik.. Ska eventuellt dit till veckan som kommer! Längtar!
Nancy Rosenlind
Ps. Maila gärna!

Svar: Ja, dom hade en hel del dofter och doftljus! Hoppas att du hittar det du söker :)
bambi