bambi

Test av fyra stycken huvudkuddar


Jysk skickade hem ett stort paket till mig. Innehållandes en massa fina sängkläder men också fyra helt olika huvudkuddar, så att jag fick testa mig fram till vilken som fick mig att sova bäst och vakna mest utvilad.

Kudde nr 1 - Dunkudde Tusensköna
Denna kudde tyckte jag var lite platt och kanske lite för mjuk. Innan kuddtestet så hade vi tempurkuddar som är väldigt hårda och höga, så det blev en stor kontrast när jag testade kudde nr 1.



Kudde nr 2 - Kudde med memory-skum
Denna kudde påminde lite mer om våra gamla tempurkuddar (som jag egentligen tycker är för höga och för hårda) men denna var lagom hög och hade en skön utformning där man kunde lägga nacken. Jag kände direkt att denna kudde var jätteskön! Den enda nackdelen var att den luktade lite kemisk.

Kudde nr 3 - Formskum
Denna kudde gillade jag ännu mer! Den var väldigt mjuk, som kudde nr 1, men inte lika platt vilket jag gillade!

Kudde nr 4 - Natur kombinerat med space-teknologi
Och denna var ännu bättre! Haha, kändes verkligen som om jag gillade kuddarna mer och mer vart efter jag testade dom! Men denna kudde var lagom mjuk och lagom hög. Jag gillade också att denna kudde går att tvätta i 60 grader så att man håller den fräsch!