bambi

Peanut Butter Chocolate Chip Cupcakes
Vi startar veckan med ett super-recept! Dessa jordnötssmörcupcakes smälter i munnen och är försvinnande goda! Maken hade med sig dessa till jobbet och dom försvann i ett nafs (jag smakade dock en, innan han tog med sig resten och det var tur att han gjorde det annars hade jag nog ätit upp alla själv!).
 
Härlig jordnötssmör smak med en hint av choklad som bryter av. Dom ursöta formarna kommer från Little Dessert.
 
 
 
85 g smör, rumstempererat
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
2 ägg
1 3/4 dl jordnötssmör
2 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
2 dl chocolate chips (eller hackad choklad)
 
Frosting 
150 g smör, rumstempererat
2 dl jordnötssmör
1 dl mjölk
1 ½ dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
 
1. Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Vispa ihop smör, farinsocker och strösocker tills det är lätt och fluffigt.
3. Tillsätt ett ägg i taget och vispa fluffigt. Tillsätt sedan jordnöttsmör.
4. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker växelvis. Ha till sist i mjölken. Fortsätt och blanda till en jämn smet.
5. Blanda försiktigt ner chokladen innan du fyller muffinsformar med smeten.
6. Grädda i ugnen i ca 20 minuter.
7. Frosting: Vispa ihop smör och jordnötsmör. Vispa sedan ner mjölk.
8. Fortsätt att vispa och ha i florsocker och vaniljsocker medan du vispar. Spritsa sedan på frostingen när bottnarna har svalnat.
 
#1 - Caroline Andersson - Mamma till Elias

Dom ser super goda ut, kanske skulle vara något till sonens 1års kalas :)

#2 - En som vill vara snäll

Hej!

Jag skulle vilja sprida denna länk

http://www.facebook.com/Lajbansson?ref=ts&fref=ts

Det är en jätte fin sak,alla barn har rätt att få en fin jul.Du behöver endast gilla deras sida på facebook,så skänker dom en peng till en pott som kommer att gå till julklappar till barn som inte kommer att kunna få julklappar. Målet är att samla ihop 10,000 kr för att skänka julklappar :)

Så det är inte mycket som krävas för att göra ett litet barn glad :)

Hoppas du också är med och hjälper till!

#3 - dianasdrömmar

Ursöta formar kram Diana

#4 - Ulle

Antar att de smakar lika gott som de är fina! :)

#5 - Frida

hejsan.
Jag har tittat runt lite på strössel och annat, för att jag är på jakt efter karamellfärg...fast i pulver för det har jag hört ska vara så mycket böttre. Har du något tips på vilken av alla olika man ska använda? Finns ju i prisklasser från 12 kr-69 kr. Vad använder du och är det olika pulver till olika bakverk?

Tacksam för svar, från en trogen läsare.
Kram

Svar: Hej Frida! Lite sent svar kanske, men jag brukar använda pastafärg vilket jag tycker är väldigt bra!
bambi

#6 - Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Synd att sambon inte tycker om jordnötter(och jordnötssmör), annars hade jag absolut testat dom :)

#7 - Felicia - mamma till Liam

Åh detta måste man ju prova! Ser underbart gott ut!