bambi

Pepparkaksglass och Friends with Kids
 
Har varit hemma både igår och idag och försökt att ta det lugnt. Idag har det känt lite bättre men vissa stunder är allt väldigt jobbigt. Jag har inte så mycket matlust men jag fick i mig lite glass, Sias nya smak av pepparkaka. Den smakar verkligen pepparkaka och hade små bitar pepparkaka i sig.
 
Lite häftigt med pepparkaksglass och passar nog bra till julens efterrätter. Jag gillade faktiskt den, men den gör nog sig bäst i mindre mängder!
 
 
Jag har sovit en massa men även hunnit med att se en film - Friends with Kids. Inte så rolig som jag hade hoppats då jag hörde rykte om att den skulle vara som en uppföljare till Bridesmaids, men så kändes det absolut inte. Man förstod ganska snabbt vad som skulle hända så det var inga större överraskningar. Men den var okej tidsfördriv och jag skulle ge den en svag 3:a av 5 möjliga.
#1 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vad skönt att du känner dig lite bättre! Kan tänka mig att pepparkaksglass hjälper lite på traven:)

Håller med om filmen! Verkligen inte så bra som jag hoppats. Var besviken att Kirsten Wig & Maya Rudolph inte var ned så mycket.dom är verkligen bästa komedi-duon!

#2 - emma sofie

Hehe jag vet inte om jag skulle våga prova pepparkaksglass. Det låter lite konstigt tycker jag...

#3 - Paulina

Åh. Jag tyckte att filmen var så bra. Kan ju iofs hända att det är för att den passade min livsituation så bra ;)

#4 - Tess

Jag förväntade mig också en komedi, men det var den verkligen inte.

#5 - Emlisch

Hoppas du kommer må lite bättre snart!

Massa styrkekramar

#6 - Lisa

Hoppas du känner dej lättare i sinne snart!

#7 - Longevity - en blogg om hälsa

Vad gott det lät med pepparkaksglass, det måste jag testa :-)

#8 - Hanna Karlsson

Den glassen vill jag testa!

#9 - Emma & Wilma

Den glassen måste testas! :) Krya på dig!

Kram

#10 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kommit mycket nytt med julsmaker verkar det som när man läser runt i bloggar. Kan tänka mig att denna är god till någon saffrankaka eller vaniljsmak.

#11 - Jennie

Vad bra att du är hemma och tar det lugnt! Ingen kommer tacka dig för att du "håller ut" och tänker på alla andra. Mår du bra mår omgivningen också bra.

#12 - Katarina

Pepparkaka i alla former är gott och denna glass låter mycket god! Styrkekram!

#13 - Helena - mamma till E och bebisen i magen

Skönt att "höra" att du mår bättre, det måste väl vara någon stabiliseringsperiod på medicinen också antar jag att det är som värst när man börjar ta den och det blir bättre när kroppen vant sig.. Hoppas det bara fortsätter gå uppåt!

Pepparkaksglass låter ju rysligt gott, det har jag inte ens hört att det finns, måste nästan testas :-) Tänkte låta Eskil "hjälpa till" och baka pepparkakor i år, får se hur det går :-)
Kram

#14 - Nina Bergquist

Hoppas att du mår bättre snart.

#15 - Anna, Gbg

Krya på dig!

#16 - dianasdrömmar

Mums, den lät god , tänkte försöka mig på att göra egen pepparkaksglass med glassmaskinen.Skickar över en bamsekram till dig vännen/Diana

#17 - Christine

Tänker på dig och hoppas du mår bättre!

#18 - Kristin @ The Chocolate Box

Åh, pepparkaksglassen har inte kommit till mitt ICA än. Är så nyfiken på den!

Tyckte inte heller Friends with kids var så bra, trodde den skulle vara bättre.