bambi

Andy's Lekland
 
Idag har vi varit ute på äventyr. Det har verkligen varit en jättefin höstdag här i Stockholm!
 
 
Det är så vackert med alla färgglada höstlöv. Jag älskar såna här höstdagar!
 
 
Zack väljer ju ut sina kläder själv oftast och då kanske det inte är så jättebra matchat. Men vad gör det?  ;)
Dagens outfit på Zack: kofta från Mini Rodini, t-shirt från Mini Rodini och byxor från Polarn o. Pyret.
 
 
Destinationen för vårt äventyr var Sickla Köpkvarter och Andy's Lekland. Det är kanske lite tokigt att åka dit på helgen när alla andra åker dit med sina barn och det dessutom är en massa barnkalas där men Zack och Leah hade roligt ändå.
 
 
Oftast så orkar inte barnen vara där mer än 2 timmar, sen är dom helt svettiga och redo att åka hem. Samma sak gäller oss föräldrar som måste springa efter barnen och hålla koll på dom. För inte vågar vi släppa lös dom själva där på leklandet, även om jag vet att det finns en hel del föräldrar som sitter och fikar medan deras småbarn leker själva (känns vansinnigt, men jag kanske är lite av en hönsmamma).
 
 
Så, det är vad vi har sysslat med idag. Vad har ni hittat på denna söndag?
#1 - kristin- vivre la vie

åh vad mysigt!! vi har varit på husvisning och jag har pluggat.. mindre kul när man ser det fina vädret, men går ändå lättare när solen skiner ;-)

#2 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vad mysigt! Ni verkar ha så himla mycket kul för barn i Stockholm. Massa roliga utflyktsmål! :) Härligt.
Hoppas ni får en fortsatt fin Söndag!

#3 - Ulle

Åh vad härliga foton! Jag gillar att Z får välja kläder själv. :)

Ha en fin söndagskväll! Kram!

#4 - Åsa

Haha, vi har också varit på Andys, fast i Kristianstad, tänkte också blogga om det senare.

Bästa där är att man har gratis inträde om man lämnar in 15 plagg t deras shop. I den shopen shoppade jag loss idag: ett par randiga fina velourbyxor till LillSmurf från Name it för 19 kr och en P.OP fleecejacka i strl 92 för 29 kr...

Svar: Oj, låter ju toppen! Något sånt finns inte på detta Andy's!
bambi

#5 - reggi

Nej du är ingen höns mamma, jag tycker med att när man är på en sådant ställe ska man hålla koll på sina barn. När vi har vart på en lekland så leker jag och sambon med bonusdottern. De är ju kul och leka lite :)

har tvättat och pluggat idag, inte slapp dag direkt.

#6 - Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Vilka härliga bilder. Ser ut som ni haft en toppen söndag.

#7 - Emelie med Hugo&Vilma

Vi har också varit på lekland! Kan rekommendera det till er:
Stor & Liten i Barkarby (vid outlet) http://leklandetstorochliten.se/

Sedan har det varit loppis för hela slanten!

Hälsningar,
Emelie

#8 - Alfva - nu även med Barnprylsbloggen

Jag gillar de lite mindre leklanden som Saltsjö-Bus ute i Orminge där man KAN släppa loss barnen men ändå se precis vad de gör (och ha max 10 sekunder dit om något skulle hända). Men då är det mer anpassat för 2-4 åringar och äldre barn tycker kanske att det är lite tråkigare. Men jag vet inte, vi har faktiskt inte testat Andys än - tror dock inte att jag skulle släppa min 3-åring fri där - det är för stort.

#9 - Helena

Blandade känslor det där med lekland...Personligen avskyr jag Andys & undviker besök där in i det längsta. Åker hellre till SaltsjöBus eller Barnkulan i Orminge även om ena dottern börjar växa ur dom...

#10 - Mamma Maria

Vilka underbara soliga bilder!