bambi

Chocolate Marshmallow Cookies
Bland dom godatse kakorna jag har ätit! Jag och maken hade båda med oss dessa kakor till våra jobb och alla fullkomligt älskade dom. Många frågade efter receptet och här kommer den! En underbar chokladkaka med seg marshmallow i mitten.
 
 
12 marshmallows (i tredjedelar)
1 ½ dl kakao
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
115 g smör, rumstempererat
1 dl farinsocker
2 dl strösocker + ½ dl att rulla kakorna i
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
 
1. Klipp marshmallowsen i tredjedelar och ställ in i frysen medan du förbereder kakdegen.
2. Sätt på ugnen på 200 grader.
3. Blanda smör, farinsocker och socker till en jämn massa.
4. Tillsätt ägg och vaniljsocker. Blanda väl.
5. Blanda i vetemjöl, bikarbonat, salt och kakao lite åt gången.
6. Rulla en liten boll runt om varje marshmallow bit. Detta kan bli väldigt kladdigt, men det brukar hjälpa att tvätta av händerna emellan åt och att rulla degen till en boll först och sen trycka in marshmallow-biten.
7. Rulla varje boll i stösocker och grädda sedan i ugnen i 4-5 minuter.
 
#1 - Maria

Mmmm såg riktigt goda ut. Måste provas!
Kram

Svar: Ja, gör det! :)
bambi

#2 - dianasdrömmar

Åhh, lät goda måste nog testas..funkar frukost på to morgon? kram Diana

#3 - Pudding

Dem ska jag nog ta och baka nu i veckan!

Lägger du endast en marshmallow-bit i varje kaka, så att det blir 36 kakor?

Svar: Ja, precis! En bit i varje :)
bambi

#4 - Petra

Åh, dom ser ju helt fantastiska ut! Måste jag baka imorgon!

#5 - Mia - mammaliv, träning och husplaner

Men oj vad gott det ser ut! Måste prova!

#6 - Teskedsmamman

Det är helt ok om jag drägglar ner din blogg lite? ;)

SV: För världens bästa kanske han ska bli stenhuggare ;)

#7 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Det där lät helt otroligt gott måste jag också lägga till och baka nästa gång jag bakar, bakar så sällan ;-)

#8 - Kristin @ The Chocolate Box

Åh, vad goda de ser ut! Detta recept hamnar i mina favoriter helt klart :)

#9 - Caroline Andersson - Mamma till Elias

Ser super goda ut! :)

#10 - Jenny - mammaliv i Nashville

Mm det ser inte så tokigt ut du!!
Gjorde nyss spökmarängerna & dom blev så goda & söta! :) Kommer vara uppskattat av vännerna imorgon.
Kram på dig!

#11 - johanna med tyra o otto

Jättegoda var dem och lätta att göra. DOCK undrar jag över tiden i ugnen, har du varmluft eller? Jag fick ha mina inne i 8-9 min. Kram

#12 - Simone

Åh de här ser riktigt goda ut,mmm smältande marshmallow.yummi vill ha nuuu

#13 - Caroline

Gjorde precis detta och vi kan väl säga som så att det inte finns så många kvar :-D Sjukt goda och barnen älskade dem också!

Svar: Va roligt att höra!! :)
bambi

#14 - Ida

de ser sjukligt goda ut alltså!

#15 - Nina

Ska göras!

#16 - Helena Westman

Verkar otroligt goda!

Svar: Det är dom också :)
bambi

#17 - Sabina

Jag funderar på att göra dessa i helgen eller nästa vecka, men jag har en fråga som jag hoppas på att du kan svara på den. Skulle vara tacksam!
Första fråga: Ska man platta de? Eller låta bli?

:)

Tips på ett jättebra recept som är både god och mäktig. Oreo Mud Cake. Den är jättegod, att jag inte kan sätta ord :)

Svar: Nej, dom är som bollar när man stoppar in dom i ugnen! Lycka till :)
bambi

#18 - Veronica

Mmmmm, jättegoda. Har gjort ett inlägg på min blogg. Du får jättegärna kika in. Tack för inspiration!

#19 - Karolina

Har bakat dessa idag till ett kalas på söndag. Har du något tips på hur jag förvarar dem bäst? I kyl? Frysa?

Svar: Torrt i burkar, eventuellt frysa.
bambi