bambi

FN-dagen
 
Visste ni att det är FN-dagen idag? Barnens förskola har en sån fin tradition att varje år på FN anordna en fin buffé där varje familj får ta med sig något från ett land som dom har anknytning till. Så, vi brukar ta med något amerikanskt. Andra år har jag bakat brownies men i år fick det bli mat - minihamburgare!
 
Under dagen så har barnen även fått dansa afrikansk dans och dom har pratat om barns rättigheter.
 
 
Det bjöds på så mycket gott och det är alltid så roligt att testa lite ny mat!
 
 
Barnen ville gärna stanna en stund extra och jag fick läsa lite för dom  :)
#1 - Mamma Maria

Vilken bra och rolig tradition!

#2 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Vilken rolig tradition. Jag tror inte våra barns skola/dagis gjort något speciellt idag för att uppmärksamma dagen, men vi pratade om det här hemma vid frukostbordet i morse.

#3 - ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

vilken mysig och rolig grej dom infört =)

#4 - Cissi

Vilken bra grej! Borde fler förskolor haka på!

#5 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Men vilken fin idé och mysig grej!

#6 - Hanna - Miosliv

Åh så kul och intressant. Snappade faktiskt upp detta och disskuterade med läraren idag på förskolan, jag tyckte det var en jättebra idé men verkade bara som just jag tyckte det.. bla har vår förskola svårt att ta hänsyn till allergier när man har egen massäck till skogen o folk packar visst ner chokladbollar å grejjer, fast det står saft, russin o frukt på lappen. Hur löste ni det med allergifrågan?