bambi

Julbord à la kalkon
 
Jag var på årets först julbord häromkvällen. Det var min goda vän Linda som tog med mig på julmiddag hos Ingelsta Kalkon. Det var ett helt julbord fylld med bara kalkon! Och jättegott var det!  :)
 
Bild lånad från Linda
 
 
 
Allt gott som var uppdukat! Det är jättehäftigt att man kan göra så mycket med bara kalkon (och lite tillbehör förstås). Allt kändes så mycket nyttigare och det är det ju också då kalkon innehåller 20 av 22 viktiga näringsämnen som vi behöver få i oss varje dag. Det är rikt på vitamin D, dom flesta B vitaminerna och magnesium.
 
 
Här ser ni en julskinka gjord på kalkonlår (!!), prinskorvar och köttbullar gjorda av kalkonkött.
 
P.S. Jag kan även tipsa om att Linda har startat en barnboksblogg tillsammans med en vän! 
#1 - Anonym

Julbord i oktober! Vart är samhället på väg? Blir väl juni nästa år :) Ha ! Ha! Älskar kalkon för övrigt!

#2 - Sophie

Min syster har jobbat på Ingelsta i många år så vi brukar äta mycket kalkon i familjen. Deras prinskorvar är sjukt goda!

#3 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Men så gott!!! jag som sitter här och har varit hungrig hela kvällen. det blev inte bättre av detta =)!

#4 - Celine - Tävla i min blogg

Ojoj... Dreggewl... Ser himlans gott ut... =)