bambi

Kyckling med röd pestosås
Detta åt vi igår kväll, en mumsig gräddig kycklilnggryta som gick hem hos hela familjen. Man kan göra den lite starkare genom att öka mängden cayennepeppar. Detta är en väldigt enkel pastarätt som är perfekt som vardagsmat!
 
 

3 kycklingfiléer
2 vitlöksklyfta
4 msk röd pesto
4 dl bladspenat
5 dl matlagningsgrädde
2 msk creme fraiche
salt
peppar
cayennepeppar

 

1. Skär kycklingen i mindre bitar och hacka vitlöken.

2. Fräs vitlöken i lite smör. Tillsätt kycklingen och stek den färdig. Krydda med salt, peppar och cayennpeppar.

3. Blanda ner bladspenaten och låt den mjukna. Häll ner matlagningsgrädden, creme fraiche och den röda peston. Låt allt koka samman i ca 10 minuter och servera kycklingen med pasta.

#1 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Låter ju jätteenkelt och gott. Dessvärre tål inte min man nötter så pesto är no no här hemma. För visst är det pinjenötter i? nu blev jag osäker själv...

Svar: Inte i röd pesto, tror jag inte, det är ju soltorkade tomater bland annat i det.
bambi

#2 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Ja det kanske stämmer. jag får kolla i butiken. vet att det är nötter i grön pesto men röd har jag aldrig köpt hem!

#3 - emlisch

mums...ser så himla gott ut ju =)

vilken härlig helg ni måste haft med två biobesök! Ibland är det så tråkigt att man inte bor närmre stockholm för det känns som man missar allt ju ;) Men någon gång ska jag försöka ta mig på nåt event man blir bjuden på..hihi!

hoppas ni haft en mysig söndagskväll!
kramis

#4 - Pernilla

Mums det lätt ju super gott och lätt att göra :)

Får provas i veckan tror jag!!