bambi

Något att se fram emot!
 
Idag har vi betalat in handpenning för vår resa till Marsa Alam, Egypten. Gud, va jag längtar! Jag och maken reste väldigt mycket innan barnen, oftast 2-3 gånger om året. Så jag saknar verkligen det! Fast vi har ju faktiskt varit på två utlandsresor tillsammans med barnen, vår två-månaders resa till Thailand och sen till Italien. Så, vi har ju rest lite grann under dessa år i allafall  :)
 
Men nu ska vi åka iväg två veckor nästa år, hela familjen till ett jättefint hotell som heter Gorgonia Beach. Jag har kollat upp hotellet på flera olika sidor och det låter toppen! Det är all-inclusive också, vilket är sååå skönt när man åker med barnen!
 
Gud, va jag längtar!!  Något att drömma om i vintermörkret sen  :)
#1 - Mia - mammaliv, träning och husplaner

Det ser riktigt härligt ut!

#2 - Linda Persson

När ska ni åka?

Svar: Vi åker i mars nästa år! :)
bambi

#3 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh vad härligt! Vi har ju så många barn så det blir för dyrt med charter. (Sju ungar kostar ju en del) Vi brukar istället bila i Europa.

Svar: Jag förstår att det blir dyrt!! Åh, jag skulle också vilja bila i Europa nån gång! :)
bambi

#4 - Lesthi

Omg, jag är så lycklig för att just du ska åka dit :D du är min favorit "resebloggare" eftersom man alltid får veta så detaljerat om allting :D Min kille och jag har alltid drömt om att åka till Egypten och det känns som att vi kommer få veta massa bra info av dig här efter ni har varit dit! ^^

Svar: Åh, tack! Va glad jag blev över din kommentar :)
bambi

#5 - Ebba M

Åh så mysig blogg!

Svar: Tack och välkommen åter!!! :)
bambi

#6 - Malin

Egypten är såå himla fint, och bästa snorkel vattnet jag har varit i allafall, så de måste ni testa på :) väldigt mäktigt att åka till Kairo och kika på pyramiderna också, dom är verkligen enorma!

Svar: Vi har redan varit i Egypten en gång tidigare och besökte pyramiderna då och visst var dom jättehäftiga!!
bambi

#7 - Sandra

Åh vad härligt!!

Jag och min karl hann aldrig resa så mycket innan vi fick barn, pga att jag var student... Det är något jag verkligen saknar! Att vi inte hann upptäcka mer av världen innan man hamnade i barnvärlden ;) Dock var vi på en tre-veckors bilresa genom Europa, som var helt fantastiskt!

Och nu har vi vår stora resa till Thailand att se fram emot! :)

Det är ju tur att barn är mobila så de går att ta med på resor ;)

Är det något jag kommer jobba för, så är det att kunna åka på härliga resor med familjen!

Svar: Ja, det är verkligen underbart med resor. Minnena stannar kvar hela livet :)
bambi

#8 - Petra

Ååh, förstår att du längtar, det ser heeelt fantastiskt ut!!!

#9 - Sanna

Vad roligt med en resa, själv ska jag faktiskt i väg i helgen och kolla in resbyrårer och jämföra priser och greja. Får se om det blir någon resa tills nästa år även för mig och min dotter.

Kram Sanna

#10 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Å va härligt! Ser fantastiskt ut =) Här har det inte blivit någon utlandsresa på 5 år. Ekonomin har inte riktigt prioriterat det! Nu väntar ju en till föräldraledighet så dröjer nog ett tag till innan utlandsresa!

#11 - EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Härligt!

Är ju som jag sa till dig också sugen på egypten. Du får rapportera därifrån så får vi se om det blir vår nästa resa (efter nästa Turkietresa)

#12 - Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Åhh så härligt! Vill också utomlands :)

#13 - Helena

Åh vad mysigt, Marsa Alam var vi i vintern 2010. Min syster, mamma och systerson var där, bodde på all-inclusive hotell och bara njöt. Åkte till Konungarnas dal en dag och så kunde man åka med gratisbuss till ett korallrev där man kunde snorkla (HELT fantastiskt, man såg hur många fiskar som helst. Tydligen fanns det sköldpaddor där med men de missade vi).
Det var jättefint och fräscht i Marsa Alam, det var en ganska ny turistort när vi åkte dit.
Njut!!! :-)

Svar: Låter helt underbart!! :)
bambi

#14 - Ulle

Låter härligt! Kul att ha ngt att se fram emot under den mörka årstiden.

#15 - Mamma Maria

Åh va gott för er!!