bambi

Nutella och Brunkebergs Bageri bjöd på lyxfrukost!
 
Ibland blir man riktigt bortskämd som bloggare... Det trevliga budet imorse kom alltså med frukost till oss från Nutella och Brunkebergs bageri. Det goda brödet var nybakt och jag tror nog inte att jag har ätit en godare smörgås! Gud, vilken underbar frukost! En underbar start på dagen!  :)
 
Visste ni att Nutella skapades 1949 i Italien och innehåller inga konservingsmedel eller konstgjorda färgämnen?
 
#1 - Christine

Fast vad tycker du egentligen om att ha nutella på smörgåsen... på morgonen? Det är väl bara socker och fett? Jag tycker det passar i bakverk kanske. När jag bodde i Norge hade de flesta barn nutella eller sjokolade på sina smörgåsar även på vardagarna ibland. Mycket konstigt tyckte jag..

Svar: Men att äta den någon gång ibland på helgen ser jag inget fel på?!? Det är ju supergott och jag menar verkligen att det var bland den godaste smörgåsen jag har ätit!!
bambi

#2 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Oh det var ju det bästa som fanns när man var liten att ha på smörgåsen. Jag tror inte att barn dör av att äta det ibland. Gud så tråkigt att aldrig få lyxa till det med lite extra gott och onyttigt.

#3 - Veronica Ekblad

Fy vad avis jag blev nu!! Ser ju jätte gott ut :)

#4 - Emma Lannebrink

Ha en mysig lördag! :)
Bloglovinbyte?

#5 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

MEN så gott!!!! jag måste köpa nutella... helst typ nu!!

#6 - Caroline

Bättre start på dagen än nybakat bröd kan man ju inte få :-)

#7 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Ser lyxigt ut, men är det gott med nutella på smörgåsen?

Svar: Ja, det är verkligen SUPERGOTT med nutella på smörgåsen!!
bambi

#8 - britta bloggar

åh mums!

Sv: Jag tror egentligen inte att den var läskig, det var nog mer stämningen och att hon inte är så van vid teater. Men vad roligt, vi valde ju också mellan de två och resonerade att hon var för liten för Tingeling... :)

#9 - Kattis

Oj vad lyxigt, mumsigt!

#10 - Frida Karlsson

Shit va nice med Nutella på mackan!
Kom på att jag har en burk kvar sen jag gjorde Semifreddo med Nutella, ska nog plocka fram den till i morgon Söndag!

#11 - Karin

Åh vilken lyxig frukost. Bra start på dagen brukar oftast betyda att hela dan blir bra :)

#12 - Longevity - en blogg om hälsa

Mina unga älskar nutella så det köper vi med till mackan ibland. Eftersom flera av dem inte äter något pålägg alls så tycker jag att nutella är bättre än inget.
När jag var liten dracks det nyponsoppa med socker ur flaska på kvällarna, vällingen hade socker och min generation hade amalgamlagningar i mjölktänderna. Den tiden är tack och lov förbi. Man måste få lyxa till det ibland. Nu vet vi ju vad som gjordes fel på 70-talet, det glömdes av att ha koll på tänderna.

#13 - Ulle

Jösses vad gott det såg ut! Den korgen skulle kunna få flyga rätt hit just nu. :)

#14 - Kristin @ The Chocolate Box

Wow, vilken härlig korg! Nybakt bageribröd är ju så himla gott verkligen :)